30 czerwca US Air Force poinformowała, że flota wielozadaniowych samolotów tankowania powietrznego Boeing KC-46A Pegasus przekroczyła granicę 5000 lotów operacyjnych.
Powyższe wydarzenie miało miejsce 30 czerwca, kiedy lot wykonał samolot należący do bazy lotniczej McConnell w stanie Kansas. Stanowiło okazję do podsumowania dotychczasowego statusu programu, który z przyczyn technicznych jest opóźniony w stosunku do zakładanego harmonogramu. Dotychczas ponad 50 seryjnych KC-46A Pegasus wykonuje zadania prób i testów operacyjnych, a także lotów wspierających (zabezpieczając ćwiczenia oraz przeloty między bazami na całym świecie) - łącznie w blisko 20000 operacji uzupełniania paliwa w powietrzu KC-46A dostarczyły na pokłady innych statków powietrznych niemal 10 000 ton paliwa lotniczego.
Według planów Departament Obrony ma zamówić dla US Air Force 179 samolotów tankowania powietrznego KC-46A Pegasus. Dodatkowo producent może liczyć na sprzedaż eksportową - obecnie realizuje pierwszy kontrakt na cztery maszyny dla Japonii, a w ciągu najbliższych miesięcy ma podpisać umowę na pierwsze dwa egzemplarze dla Izraela.
Pierwszy seryjny KC-46A Pegasus został formalnie dostarczony do US Air Force w styczniu 2019 roku. W ostatnich dniach jeden z nich operował w polskiej przestrzeni powietrznej, wspierając wielozadaniowe samoloty bojowe Boeing F-15E Strike Eagle.
Budowane przez koncern Boeing KC-46A Pegasus bazują konstrukcyjnie na szerokokadłubowych samolotach rodziny 767-200ER. W ich budowie zastosowano komponenty pochodzące także z nowszych 787.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu