27 listopada korporacja Lockheed Martin poinformowała, że francusko-niemiecka jednostka lotnicza, która eksploatuje średnie samoloty transportowe rodziny C-130J Super Hercules przekroczyła granicę 10 tys. godzin nalotu.
Powyższy wynik to zasługa ponad 4700 misji i wykorzystania części z zaplanowanych dziesięciu samolotów (w tym pięcioma KC-130J Super Hercules). Dotychczas dysponuje ona przynajmniej siedmioma egzemplarzami (dwa KC-130J i pięć C-130J-30 Super Hercules). Do zakończenia formowania brakuje jeszcze wszystkich KC-130J zamówionych przez Republikę Federalną Niemiec, a których próby i testy prowadzone są w Stanach Zjednoczonych. W celu ograniczenia kosztów eksploatacji mikrofloty, władze francuskie i niemieckie podpisały umowę o utworzeniu wspólnej eskadry, która stacjonuje na terytorium Francji (Base Aérienne 105 w Évreux). Dostawy trzech transportowych C-130J-30 Super Hercules w barwach Luftwaffe zrealizowano do końca sierpnia 2022 roku. Wszystkie są wykorzystywane przez mieszane, francusko-niemieckie, załogi i uzupełniają potencjał średnich samolotów Airbus A400M Atlas.
Republika Federalna Niemiec zamówiła sześć maszyn rodziny C-130J Super Hercules w 2018 roku. Francja wcześniej zakupiła cztery egzemplarze, które zostały dostarczone do końca lutego 2020 roku. Cała eskadra pełni ważne zadania na kontynencie europejskim oraz w innych częściach świata znajdujących się w zainteresowaniu obu krajów.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu