Zaloguj

thyssenkrupp Marine Systems oferuje fregatę MEKO A-300 PL w programie Miecznik

Mieczniki zastąpią parę fregat typu O. H. Perry. Fot. Łukasz Pacholski

6 sierpnia niemiecki holding stoczniowy thyssenkrupp Marine Systems poinformował, że w ramach oferty w programie Miecznik zaproponował najnowszy model fregaty oznaczony MEKO A-300 PL

thyssenkrupp Marine Systems (tkMS) jest jedną z trzech spółek stoczniowych, ujętych na „krótkiej liście” zagranicznych oferentów projektu fregaty wielozadaniowej w programie Miecznik. W związku z tym tkMS przygotuje projekt koncepcyjny fregaty i studium wykonalności. Niemiecka oferta bazuje na modelu MEKO A-300 PL, będącym najnowszym wcieleniem sprawdzonej linii rozwojowej fregat MEKO.


Dyrektor generalny tkMS dr Rolf Wirtz stwierdził: Jako wiodący dostawca technologii fregat dla 19 marynarek wojennych na całym świecie, w tym sześciu flot NATO, thyssenkrupp Marine Systems jest dumny, że może zaoferować Polsce MEKO® A-300 PL, nasz najbardziej aktualny wariant słynnej rodziny fregat budowanych w technologii MEKO®”.

Jeśli oferta tkMS zostanie wybrana, niemiecki producent stworzy trwałe partnerstwo techniczne z polskim przemysłem w zakresie budowy, integracji i wsparcia cyklu życia fregat MEKO A-300 PL, które odbędą się w całości w naszym kraju. Współpraca z przemysłem państwa zamawiającego w celu budowy okrętów wojennych jest standardową praktyką dla tkMS, ponieważ na przestrzeni lat ponad 50% eksportowanych jednostek zostało zbudowanych przez stocznie lokalnych kooperantów w danym kraju.

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

13 comments on “thyssenkrupp Marine Systems oferuje fregatę MEKO A-300 PL w programie Miecznik”

  1. To moim zdaniem bardzo egzotyczna oferta biorąc pod uwagę że najnowsze fregaty Bundesmarine będą oparte na projekcie Damena wydaje się że Babcook, Navantia, mają okręty nieporównanie lepsze, poza tym nie należe kupować nic niemieckiego jak ma się wybór, ostatni nasz kontakt z techologią MEKO to ORP Ślązak więc lepiej będzie anulować Miecznika niż wybrać tej projekt.

  2. "Jako wiodący dostawca technologii fregat dla 19 marynarek wojennych na całym świecie, w tym sześciu flot NATO" - wincy nadęcia i zarozumialstwa, wincy, - na pewno pomoże.
    Żeby jednego zdania nie móc sklecić bez chełpienia się i przemądrzalstwa, to tylko Niemcy z tkms potrafią. Co za sodówa już w pierwszym zdaniu

  3. A panowie "Ślązak" i "asdf" to jakaś nową narracje lansują że ślamazarny proces budowy Gawrona/Ślązaka nie wynikał z niedofinansowania oraz braków po stronie decydentów ale wynikał z działania dostawcy projektu? Na czyje to zlecenie to panowie ta wersja u was powstała? I po ile bierzecie?

  4. Kormoran gdzie napisałem że to wina Niemców ?
    ORP Ślązak to technologia MEKO i wyszło nam to bokiem to fakt, Niemcy i ich projekty nie powinny być na żadnej krótkiej liście bo są lepsi Niderlandy, Francja,Włochy, to skandal jak nie coś więcej, że ktoś bierze ich pod uwagę.

  5. Tylko że ty obwiniasz projekt okrętu ergo biuro konstrukcyjne która go dostarczyło za sytuację z Gawronem/Ślązakiem. TKMS był niczego winny, wywiązał się z zlecenia w 100%. Typoszereg MEKO jest też ceniony i uznawany za bardzo udany i solidny. Cała wina z tym galimatiasem leżała po stronie Polskiej, od niedoświadczonej stoczni po niezdecydowanych decydentów i brak finansowania. Skandalem akurat jest wymyślanie takich bzdurnych teorii opartych na bez wątpienia osobiste uprzedzenia a nie ocenę faktów i tworzenie na siłę jakiś "skandali" gdzie ich nie ma ani nie było. Że też ty się nie wstydzisz takie głupoty wypisywać. Nie ważne który projekt zostanie wybrany, wszystkie reprezentują dobre konstrukcje i na żadnej MW nie straci. Jeżeli kiedykolwiek je dostanie.

  6. Kormoran nie jest obojętne czy za te miliardy wybudujemy wielozadaniowe fregaty optymalizowane do zadań obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej, zdolne do pełnienia ważnych funkcji w zespołach sojuszniczych tak w trakcie wojny, kryzysu i pokoju, okręty broniące siebie, zespół floty i całą północną cześć kraju zintegrowane z Patriot/IBCS, czy przerośnięte korwety mające marne szanse ochronić nawet siebie, oczywiście istotne jest tu zakupione wyposażenie i uzbrojenie, ale także doświadczenie partnera zagranicznego, Niemcy ostatnio wybrały projekt nowej praedziwie bojowej fregaty niderladzkiego Damena(to jego projekt powinnien być na tej krótkiej liście), ten portal pisał że starsze fregaty Bundesmarine zmodernizuje szwedzki Saab, a niemiecki przemysł dostarcza teraz fregaty ekspedycyjne złośliwie zwane pokojowymi uzbrojone podobnie jak nasz nieszczęsny ORP Ślązak, więc jak mam traktować inaczej twoje histeryczne osobiste niemerytoryczne ataki jak tylko lobbing pracownika etatowego TKMS.

  7. Widać panie/pani "Ślązak" po pańskich wpisach w różnych tematach tutaj kto tutaj akurat ma histeryczne i osobiste ataki na punkcie pewnego dostawcy i kto robi za "lobbystę" Damena czy Navanti? Na czyim etacie pan/pani pracuje, nie trzeba się wstydzić tego że pan/pani robi krecią robotę pod konkurencją, mówi się że żadna praca nie hańbi. Ma pan/pani obsesję na punkcie akurat producentów z jednego kraju, tylko że jak fakty nie pasują do pana/pani obsesji to zaczyna się wymyślanie jakiś teorii spiskowych które nie wytrzymują minuty w konfrontacji z rzeczywistością. Już w poprzednich tematach pokazał pan/pani jak niewiele ogarnia z tematów marynistycznych i nie tylko, fantazjuje i kręci się jak bączek w oparach własnych obsesji. Gawron/Ślązak wygląda tak a nie inaczej bo go nie wyposażono w to co miał posiadać, tam miejsce pod wszystkie system jest bo projekt je przewidywał. I wręcz kuriozalnie brzmią zarzuty o niemerytoryczność w pana/pani wydaniu, można się śmiać do rozpuku na widok tego pokazu hipokryzji. Chce pan/pani zarobić na te swoje wpisy, to poproszę o merytoryczną ocenę wszystkich trzech projektów, wydajności siłowni, układu napędowego, systemów detekcji, systemów uzbrojenia. Przejdźmy do merytorycznych argumentów nie histerycznych, "ło jezu Niemiec" w pana/pani wiecznym wydaniu. Choć widziałem pana/pani wpisy, więc pewnie będzie jak zwykle.

  8. A co jedno ma do drugiego? Przy Ślązaku (ex. Gawron) nie było partnerstwa. Po prostu Polska kupiła projekt i licencje i tyle. To jak długo był ten projekt realizowany i co z niego wyszło nie jest winą tkms. Zmiany konstrukcyjne były realizowane przez polskich inżynierów i polską stocznie, a problemy z finansowaniem były dzięki politykom a nie tkms.

  9. Opamiętajcie się i miejcie odrobinę szacunku dla inteligencji swojej i innych .,, beznakładowo" bokiem wyszedł by każdy projekt czy to tkms czy navanti czy brytoli. Niemcy przy całej niechęci do nich nie są wini fiaska budowy 7 korwet.

  10. Adr z Gawronem to nie było takie proste że problemem były tylko nakłady, stocznia miała także ogromne problemy techniczne, kluczowy błąd popełnił nasz MON Niemcy proponowali by prototyp powstał u nich i był okazją do szkolenia naszych kadr my byliśmy mądrzejsi i wyszła katastrofa.
    Nie raz tu pisałem zamiast Mieczników , Czapli, trzeba było odświeżyć projekt Gawrona i jak już udało się zbudować jeden, dozbroić ORP Ślązaka i stworzyć , parę jego kopii w Gdyni, ale tego nie zrobiono, dziś Niemcy nie są tymi których projekty fregat zdobywają uznanie w czołowych państwach NATO i Europy, nawet u siebie przegrywają z konkurencją zza miedzy (MKS-180 z Damena), nie są w stanie nawet zmodernizować fregat typu Brandeburg(klasse 123) bo zrobi to Saab, to są fakty, ale niektórzy są na nie ślepi, akurat to nie do Ciebie Adr.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc