20 kwietnia Saab poinformował o wysłaniu do zakładów Boeinga w Saint Louis pierwszej sekcji kadłuba odrzutowego samolotu szkolenia zaawansowanego T-7A Red Hawk zamówionej w ramach wstępnej partii przeznaczonej do prób i testów operacyjnych.
Pierwsza sekcja tylnej części kadłuba została wysłana 15 kwietnia z zakładów Saaba w szwedzkim Linköping do Saint Louis w Missouri. Zgodnie z planem zostanie połączona w przednią częścią kadłuba, a także pozostałymi elementami samolotu – po ukończeniu egzemplarz będzie służyć do naziemnych testów zmęczeniowych, które mają potwierdzić założenia projektowe. Zgodnie z harmonogramem, Saab ulokuje wkrótce produkcję tylnych części kadłubów T-7A Red Hawk w nowym zakładzie, którego budowa kończy się w West Lafayette w stanie Indiana.
Saab jest ważnym partnerem koncernu Boeing w programie T-7A Red Hawk. Oba podmioty, wykorzystując zaawansowane metody projektowania, zdołały zaprojektować i zbudować prototyp nowego samolotu szkolenia zaawansowanego w 36 miesięcy. W ciągu najbliższych lat mogą liczyć na zamówienie do 361 egzemplarzy seryjnych, które mają zastąpić w US Air Force obecnie eksploatowane samoloty Northrop T-38 Talon. Pozwoli to na unowocześnienie procesu szkolenia pilotów wielozadaniowych samolotów bojowych 5. generacji.
Obok zamówienia ze strony Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych Boeing oraz Saab liczą także na produkcję eksportową. Obecnie wśród pierwszych, potencjalnych, klientów wymienia się Australię oraz Serbię. Co ciekawe, powyższe grono wkrótce może zostać powiększone o Szwecję, gdzie władze rozpoczęły proces analityczny związany z planowanym zastąpieniem obecnie eksploatowanych samolotów szkolno-treningowych Saab 105.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu