Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Eurosatory 2022: premiera Iveco AnacondA SOF

Iveco AnacondA SOF wystawiona na Eurosatory 2022. Fot. Andrzej Kiński.

Na Eurosatory 2022 spółka Iveco Defence Vehicles pokazała premierowo także swój najnowszy pojazd dla sił specjalnych. Zaprojektowany razem ze swoją niderlandzką spółką-córką DMV pojazd nazywa się AnacondA Special Operation Forces.

Konstrukcyjnym punktem wyjścia dla wersji AnacondA SOF jest AnacondA MUV, jak spółka Dutch Military Vehicles (DMV) określa pojazd zamówiony przez resort obrony Niderlandów w liczbie 60 sztuk. AnacondA MUV to w zasadzie Iveco MUV (Military Urility Vehicle) w układzie 4×4 z półotwartym tylnym przedziałem ładunkowym, dopuszczalnej masie całkowitej 7,2 t. Takie nadwozie dość łatwo można było przebudować na wersję dla sił specjalnych. AnacondA SOF jest oferowana w dwóch wariantach – z otwartym nadwoziem (acz z miękkimi erzacami stropu) i z nadwoziem zakrytym. AnacondA SOF to wóz skonfigurowany dla pododdziałów specjalnych, aeromobilnych (AnacondA SOF spełnia normę STANAG 3542 dot. przenoszenia wozu na zawiesiu zewnętrznym statku powietrznego), rozpoznawczych, rajdowych/dywersyjnych. IDV/DMV oferują wozy w konfiguracji nośnika uzbrojenia, transportera piechoty, ambulansu itd. AnacondA SOF jako pojazd o otwartym nadwoziu nie zapewnia ochrony balistycznej, ale IDV/DMV oferują możliwość montażu częściowych osłon balistycznych pierwszego poziomu normy STANAG 4569.
Według producentów AnacondA SOF ma 5770 mm długości, 2300 mm szerokości (bez lusterek) i 2350 mm wysokości (linia stropu). Rozstaw osi wynosi 3780 mm. Prześwit zawieszenia to 350 mm. Długość osi to 2300 mm. Dopuszczalna masa całkowita to 7,7 t (4 t masy własnej i 3,7 t użytecznej). Wóz może ciągnąć przyczepy o masie maksymalnej 3,5 t. W środku są miejsca dla dwuosobowej załogi i maks. ośmiu żołnierzy. Napędem jest silnik Iveco FPT FIC 3.0 o mocy maksymalnej 132 kw (180 KM) i momencie obrotowym 430 obrotów/min. Pojazd ma automatyczną skrzynię biegów Hi-Matic o ośmiu przełożeniach z dwuprzekładniową skrzynią rozdzielczą. Innych danych technicznych nie ujawniono.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc