Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Problemy z instalacją elektryczną bojowych wozów piechoty M2A4 Bradley

Problemy z instalacją elektryczną opóźniają program modernizacji bojowych wozów piechoty Bradley do standardu M2A4. Fot. BAE Systems

26 stycznia w amerykańskich mediach pojawiła się informacja o problemach z instalacją elektryczną wieży bojowego wozu piechoty Bradley w najnowszej wersji M2A4. Może to oznaczać opóźnienia w realizacji programu modernizacji przestarzałych Bradleyów do nowego standardu – dotychczas zamówiono konwersję ok. 500 wozów.



Problem dotyczy przegrzewania się akumulatora wieży, co ma prowadzić do wydzielania się zeń toksycznych gazów, które mogą być szkodliwe dla załogi (zwłaszcza dla mających swe stanowiska w wieży dowódcy i działonowego). Problem został wykryty podczas testów realizowanych przez amerykańskie Dowództwo Prób i Ocen Wojsk Lądowych (Army Test and Evaluation Command, ACOM) na poligonie w Ford Hood w stanie Teksas. Podłączono wówczas wspomniane akumulatory bezpośrednio do urządzeń testowych, powodując dodatkowe obciążenie. M2A4 wyposażono w nowe urządzenie ładujące akumulatory, lecz nie w nowe akumulatory. Prądnicy nie wyposażono w regulator napięcia, co powodowało przegrzanie akumulatorów, co poskutkowało wspomnianymi wyżej konsekwencjami. Problemy wystąpiły w przypadku wszystkich z sześciu badanych akumulatorów. Na skutek takiego wyniku prób, ACOM zawiesiło część manewrową testu ze względów bezpieczeństwa. Obecnie trwają rozmowy z kilkoma firmami zaangażowanymi w projekt modernizacji Bradleyów (zwłaszcza z głównym wykonawcą, BAE Systems), mające na celu zaprojektowanie i przetestowania rozwiązania mogącego rozwiązać opisany problem.



Opóźnienie programu może sięgnąć nawet roku, mimo rozpoczęcia dostaw M2A4. Do stycznia 2022 r. załogi mają otrzymać nowe wozy, mają zostać przeszkoleni i otrzymać stosowne materiały dydaktyczne. Pierwsze wozy trafią do jednostek dziewięć miesięcy później. Pierwotnie spodziewano się tego w trzecim kwartale roku podatkowego 2021 (do połowy 2021 r.).

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 comments on “Problemy z instalacją elektryczną bojowych wozów piechoty M2A4 Bradley”

  1. Co to za problem wymienić alternator, że aż potrzeba kilku firm. Mają tam większych nieudaczników niż my😉

  2. Ten Bradley M2A4 to potrzebuje znacznie więcej energii elektrycznej, czyli znacznie większego alternatora oraz akumulatorów, ponieważ w ramach tej bardzo dużej modernizacji mają tam TEŻ być zainstalowane systemy ASOP ELBIT'u / IMI "Iron Fist". Rzeczywiście, to zdumiewające, iż Amerykanie to tak słabo radzą sobie z tą "elektryką"....

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc