Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Pratt & Whitney Rzeszów z umowami na prace przy silnikach wojskowych statków powietrznych

Pratt & Whitney Rzeszów S.A., za kwotę 341 mln PLN netto, zrealizuje usługi wsparcia eksploatacji statków powietrznych Wojska Polskiego. Fot. DGRSZ

24 marca Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej poinformował o podpisaniu trzech umów z firmą Pratt & Whitney Rzeszów S.A. w sprawie realizacji wieloletnich prac przy jednostkach napędowych eksploatowanych w Wojsku Polskim.

Łącznie mają one wartość 341 mln PLN netto. Zostały podpisane 12 marca i poprzedziły je negocjacje zapoczątkowane 31 grudnia ubiegłego roku. Zastosowanie procedury negocjacji z wybranym oferentem było podyktowane faktem, że jest to jedyny dostawca usług na rynku.

Pierwsza umowa, o wartości 198 mln PLN netto, obejmuje realizację napraw głównych oraz modernizacji silników PZL-10W w celu dostosowania ich do użycia elektronicznego układu sterowania FADEC, a także napraw głównych silników PZL-10W z układem FADEC. Ma ona obowiązywać w latach 2021-2025. Tego typu jednostki napędowe są wykorzystywane na wielozadaniowych śmigłowcach PZL Świdnik W-3 Sokół/Anakonda.

Druga umowa, o wartości 83 mln PLN netto, dotyczy realizacji usługi naprawy głównej silników TWD-10B/PZL-10S, a także naprawy głównej silników TWD-10B z modernizacją do wersji TWD-10B/PZL-10S w latach 2021-2025. Te jednostki napędowe są eksploatowane na samolotach rodziny An-28 i PZL Mielec M28 Bryza.

Trzecia umowa, o wartości 60 mln PLN netto, dotyczy dostaw (w latach 2021-2024) części zamiennych do eksploatowanych w Wojsku Polskim silników PZL-10W.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 comments on “Pratt & Whitney Rzeszów z umowami na prace przy silnikach wojskowych statków powietrznych”

  1. Potrzebne i ważne umowy, tylko wielka szkoda, że bezkarnie wyprzedano tak ważne zakłady w Rzeszowie i od lat zyski płyną za ocean zamiast budować polski kapitał.

  2. No cóż. Przemysł górniczy można było dotować przez 30 lat a lotniczego "się nie dało" !!! Taka to u nas logika.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc