Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Położenie stępki przyszłego kutra USCGC Ingham

W stoczni Eastern Shipbuilding Inc. położono stępkę przyszłego USCGC Ingham. Fot. Lisa Murkowski

4 sierpnia stocznia Eastern Shipbuilding Group Inc. w Panama City w stanie Floryda poinformowała, że w lipcu doszło do uroczystego położenia stępki trzeciego kutra typu Heritage budowanego na zamówienie US Coast Guard.


Przyszły USCGC Ingham (WMSM-917) został zamówiony w październiku 2016 roku. Proces palenia blach został zapoczątkowany 27 września, a stępka została położona 15 lipca – upublicznienie informacji dziś jest związane m.in. z obchodami 232. rocznicy utworzenia US Coast Guard. Zgodnie z planem ma trafić do Kodiak na Alasce, skąd będzie wykonywać patrole w północnej części Oceanu Spokojnego. W stoczni Eastern Shipbuilding Inc. prowadzone są prace przy trzech pierwszych jednostkach serii, a dodatkowo powyższy podmiot zbuduje czwartą (przyszły USCGC Rush). Kolejne, do jedenastu, powstanie w stoczni Austal USA w Mobile w stanie Alabama – powyższa decyzja zapadła w czerwcu bieżącego roku, kiedy rozstrzygnięto postępowanie przetargowe dotyczące wyboru wykonawcy II transzy jednostek. Łącznie USCG planuje zamówić 25 kutrów tego typu, które będą stanowić wsparcie dla większych typu Legend.

Podobnie jak w przypadku tych ostatnich, również typ Heritage jest formalnie klasyfikowany jako „kuter”. Nie należy jednak odbierać tego dosłownie, a nazewnictwo jest efektem tradycji sięgającej XVIII i XIX wieku. Patrolowce będą miały wymiary 110×16 m i wyporność pełną około 4500 ton. Napęd składający się z dwóch silników wysokoprężnych MAN 16V28/33D ma pozwolić na osiągnięcie prędkości 24,5 węzłów. Zapasy pokładowe umożliwią wykonywanie patroli trwających do 60 dni bez potrzeby ich uzupełniania. Uzbrojenie obejmie armatę BAE Systems Bofors Mk 110 kalibru 57 mm, zdalnie sterowane stanowisko BAE Systems Mk 38 Mod 3 z armatą 25 mm, wielkokalibrowe karabiny maszynowe kalibru 12,7 mm. Na rufie przygotowano infrastrukturę do wielozadaniowego śmigłowca pokładowego Airbus MH-65 lub Lockheed Martin MH-60. Kutry zostaną wyposażone w stację radiolokacyjną Saab AN/SPS-77 Sea Giraffe, system walki elektronicznej AN/SLQ-32C(V)6, wyrzutnie celów pozornych Mk 53 Mod 10 Nulka.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc