Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Rusza budowa trzeciego kutra typu Heritage

27 września w stoczni Eastern Shipbuilding Group w Panama City na Florydzie odbyła się uroczystość palenia blach przeznaczonych do budowy kutra USCGC Ingham (WMSM-917). Fot. Eastern Shipbuilding Group

27 września w stoczni Eastern Shipbuilding Group w Panama City na Florydzie odbyła się uroczystość palenia blach przeznaczonych do budowy kutra USCGC Ingham (WMSM-917). Będzie to trzecia jednostka typu Heritage budowana w powyższej stoczni na zamówienie US Coast Guard.


Przyszły USCGC Ingham (WMSM-917) został zamówiony w październiku 2016 roku. Zgodnie z planem ma trafić do Kodiak na Alasce, skąd będzie wykonywać patrole w północnej części Oceanu Spokojnego. Powyższe wydarzenie było także okazją do podsumowania dotychczasowych postępów programu Heritage. Obecnie w stoczni Eastern Shipbuilding Group w Panama City prowadzona jest budowa trzech jednostek – prototypowy (przyszły) USCGC Argus (WMSM-915) ma zostać wkrótce zwodowany. Dodatkowo prowadzone są prace przy drugiej jednostce serii, przyszłym USCGC Chase (WMSM-916), którego stępka została położona w maju bieżącego roku. Dodatkowo US Coast Guard podpisała umowę na rozpoczęcie prac przy zakupach komponentów i części do czwartej jednostki, która ma otrzymać nazwę Rush (WMSM-918). Docelowe plany zakładają zamówienie około 25 jednostek, które mają stanowić uzupełnienie dla większych typu Legend, jednak nie wiadomo, czy wszystkie zbuduje stocznia z Panama City.

Prototypowy USCGC Argus, stan budowy na 4 sierpnia br.. Fot. Eastern

Podobnie jak w przypadku tych ostatnich, także typ Heritage jest formalnie klasyfikowany jako „kutry”. Nie należy jednak odbierać tego dosłownie, a nazewnictwo jest efektem tradycji sięgającej XVIII i XIX wieku. Patrolowce będą miały wymiary 110×16 m i wyporność pełną około 4500 ton. Napęd składający się z dwóch silników wysokoprężnych MAN 16V28/33D ma pozwolić na osiągnięcie prędkości 24,5 węzłów. Zapasy pokładowe umożliwią wykonywanie patroli trwających do 60 dni bez potrzeby ich uzupełniania. Uzbrojenie obejmie armatę BAE Systems Bofors Mk 110 kalibru 57 mm, zdalnie sterowane stanowisko BAE Systems Mk 38 Mod 3 z armatą 25 mm, wielkokalibrowe karabiny maszynowe kalibru 12,7 mm. Na rufie przygotowano infrastrukturę do wielozadaniowego śmigłowca pokładowego Airbus MH-65 lub Lockheed Martin MH-60. Kutry zostaną wyposażone w stację radiolokacyjną Saab AN/SPS-77 Sea Giraffe, system walki elektronicznej AN/SLQ-32C(V)6, wyrzutnie celów pozornych Mk 53 Mod 10 Nulka.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc