11 sierpnia w Bułgarii doszło do podpisania, oczekiwanej, umowy na naprawę główną sześciu silników odrzutowych RD-33 II serii. Prace zostaną zrealizowane siłami polskich Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 2 S.A..
Kontrakt ma wartość 9,5 mln EUR bez VAT i obejmuje prace przy sześciu jednostkach napędowych. Naprawa będzie realizowana na terytorium Polski, co oznacza, że silniki trafią do warszawskiego oddziału WZL Nr 2 S.A., który specjalizuje się w pracach obsługowych przy RD-33 II serii od lat. Polscy specjaliści dysponują dokumentacją techniczno-remontową jednostek napędowych powyższego typu, która została zatwierdzona przez Szefa Szefostwa Techniki Lotniczej Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych oraz ma zdolności do realizacji powyższego zamówienia. Jak wskazuje bułgarski resort obrony, okres remontu pojedynczego silnika nie przekroczy dziewięciu miesięcy od daty wysłania do Polski.
Zgodnie z deklaracjami, które zostały ogłoszone w lipcu, Bułgaria planuje utrzymanie przynajmniej części floty samolotów myśliwskich MiG-29 w eksploatacji do czasu dostawy i osiągnięcia wstępnej gotowości bojowej przez pierwszą partię wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-16C/D Fightning Falcon Block 70 (część z nich znajduje się już na etapie montażu w zakładach w Greenville). W przypadku dostępności części, maszyny mogą być eksploatowane do 2030 roku. Ważnym partnerem ma być Polska i jej przemysł obronny, który dysponuje kompetencjami w zakresie obsługi samolotów tego typu.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu