Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Silniki dla CH-53K King Stallion

4 września Departament Obrony Stanów Zjednoczonych oraz General Electric podpisali umowę w sprawie produkcji i dostaw kolejnej partii silników T408-GE-400 przeznaczonych dla ciężkich śmigłowców transportowych CH-53K King Stallion.

Wrześniowy kontrakt, o wartości 143,6 mln dolarów, zakłada produkcję III serii wstępnej powyższych jednostek napędowych. Łącznie seria obejmie 27 silników, a także wsparcie logistyczne i pakiet części zamiennych. Całość ma zostać zrealizowana do końca 2022 roku – każdy śmigłowiec CH-53K King Stallion jest napędzany przez trzy T408-GE-400, ma on moc 7500 KM.

Zakup silników to element programu uruchamiania produkcji seryjnej CH-53K King Stallion, w sierpniu koncern Lockheed Martin otrzymał wstępne zlecenie dotyczące rozpoczęcia prac przy IV serii wstępnej,  a obecnie prowadzone są prace montażowe przy dwunastu seryjnych płatowcach II oraz III serii – te maszyny mają zostać dostarczone do końca 2023 roku i umożliwić rozpoczęcie działań operacyjnych przez pierwszą jednostkę US Marine Corps.

Obok realizacji wieloletniego programu budowy około 200 egzemplarzy seryjnych CH-53K King Stallion jest także oferowany na eksport, wśród pierwszych (potencjalnych) klientów wymienia się Izrael oraz Republikę Federalną Niemiec.

(ŁP) Foto: Lockheed Martin
Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc