12 lutego, przy okazji publikacji projektu budżetu na 2019 rok, Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o planach dotyczących przyszłości floty bombowców strategicznych USAF.
W przypadku przyjęcia propozycji przez Kongres, USAF pozostanie w przyszłości z dwoma typami maszyn tej klasy – znajdującymi się obecnie na etapie projektu Northrop Grumman B-21, a także wiekowymi Boeing B-52H Stratofortress. Wdrożenie tych pierwszych do służby (w ogólnej liczbie około 80 egzemplarzy) ma spowodować bowiem wycofanie z linii dwóch innych typów – Rockwell B-1B Lancer oraz Northrop B-2 Spirit. Powyższy proces może rozpocząć się w połowie najbliższego dziesięciolecia.
W przypadku B-52H Stratofortress planowana jest wymiana jednostek napędowych, które ze względów oszczędnościowych mają zastępować stare Pratt&Whitney TF-33 w stosunku 1:1. Oznacza to, że wybór silników możne nastąpić pomiędzy trójką konstrukcji – GE Aviation Passport, Prat&Whitney Canada PW800 oraz Rolls-Royce BR.725. Pierwsze zmodernizowane B-52H mają trafić do linii około 2028 roku. Dzięki wymianie jednostek napędowych spodziewane jest obniżenie kosztów eksploatacji, a także zużycia paliwa.
(ŁP) | Foto: USAF |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu