Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Postępy prób SB>1 Defiant

Demonstrator technologii SB>1 Defiant przeszedł test uniesienia ładunku zewnętrznego o masie 2450 kg. Fot. Lockheed Martin

22 lipca korporacja Lockheed Martin poinformowała o postępach prób demonstratora technologii śmigłowca SB>1 Defiiant, jednego z dwóch finalistów amerykańskiego programu FLRAA (Future Long Range Assault Aircraft), którego celem jest wybór następcy dla obecnie używanych UH-60 Black Hawk.

W czasie ostatniej serii prób zademonstrowano możliwość podwieszenia na mocowaniu podkadłubowym ładunku o masie 2450 kg - był to pakiet pocisków rakietowych dla wyrzutni systemu MLRS. Powyższe zadanie wykonał zespół testowy z fabrycznego ośrodka firmy Sikosky Aircraft Corp. (należący do Lockheed Martin) mieszczący się w West Palm Beach na Florydzie. W maju demonstrator osiągnął prędkość 426 km/h w locie poziomym.

SB>1 Defiant (rozwijany przez Lockheed Martin oraz Boeinga) stanowi odpowiedź na wymagania armii amerykańskiej (oraz innych formacji tego państwa) poszukujących nowej konstrukcji w segmencie transportowym. Podobnie jak konkurencyjny Bell V-280 Valor, głównymi atutami SB>1 Defiant są rozszerzone możliwości w zakresie promienia działania oraz prędkości. Ten drugi atut został osiągnięty poprzez zastosowanie koncepcji dwóch przeciwbieżnych wirników nośnych oraz śmigła pchającego - według specjalistów zespołu SB>1 zapewnia lepszą możliwość zastąpienia UH-60 ze względu na rozmiary zbliżone do “tradycyjnego” wiropłata.

Nieoficjalnie źródła zbliżone do Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych wskazują, że koncepcja Bell Textron, obejmująca samolot transportowy pionowego startu i lądowania ma znacznie większe poparcie niż rozwiązania konsorcjum Boeing-Lockheed Martin. To z kolei może spowodować przyspieszenie inicjatywy Bell Textron do umiędzynarodowienia programu V-280 Valor – od dłuższego czasu Polska znajduje się na liście państw, którym oferowana jest współpraca gospodarczo-przemysłowa przy realizacji powyższego projektu. Dołączenie stało by się możliwe dzięki podpisaniu międzyrządowego Letter of Interest, który otworzyłby polskiemu rządowi dostęp do informacji o programie i negocjacji o możliwościach współpracy.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc