20 lutego Departament Obrony Stanów Zjednoczonych oraz Sikorsky Aircraft Corp. rozpoczęły rozmowy w sprawie podpisania wieloletniej umowy związanej z produkcją ciężkich śmigłowców transportowych CH-53K King Stallion.
Zaproszenie do negocjacji wystosowano 30 stycznia. Pierwsza, z wieloletnich, seria produkcyjna została określona na czternaście egzemplarzy – powyższa liczba może jednak, jak informuje Departament Obrony, ulec zmianie w zależności od prac budżetowych w Kongresie. Łącznie wieloletnia umowa ma objąć sześć serii produkcyjnych (nie licząc potencjalnych zleceń eksportowych).
Obecnie Sikorsky dysponuje kontraktem na dwa egzemplarze I serii wstępnej, a także umowami na produkcję podzespołów pod jedenaście sztuk objętych w II i III serii wstępnej. Pierwsze z nich mają trafić do US Marine Corps w 2021 roku. CH-53K King Stallion mają zastąpić w linii ciężkie śmigłowce CH-53E Super Stallion, zapotrzebowanie Departamentu Obrony oscyluje w granicach 225 egzemplarzy.
Dodatkowo producent promuje swój wyrób na rynkach eksportowych. Obecnie wśród potencjalnych klientów wymienia się Niemcy (w bieżącym roku ma zostać ogłoszony przetarg, w którym Sikorsky będzie walczyć z Boeingiem), a także Izrael (poszukujący następcy dla CH-53 Stallion) oraz Japonię.
(ŁP) | Foto: Lockheed Martin |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu