Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, zgłoszenia do udziału w postępowaniu na zakup maszyn dla 7. Eskadry Działań Specjalnych przesłały trzy podmioty – Lockheed Martin, Leonardo oraz Airbus Helicopters. Natomiast w przypadku programu pozyskania wiropłatów dla Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej dokumenty przesłały Leonardo oraz Airbus Helicopters. MON chce zakupić osiem wiropłatów dla pierwszej jednostki, a także cztery (z opcją na kolejne cztery) dla lotnictwa morskiego.
Obecnie specjaliści Inspektoratu Uzbrojenia rozpoczęli analizy przesłanej dokumentacji, po tym ma zostać zrealizowany dialog techniczny, co otworzy drogę do złożenia ofert ostatecznych. MON przewiduje także fazę testów kwalifikacyjnych, a równolegle mają być toczone rozmowy dotyczące offsetu. Ostatnim etapem ma być wybór zwycięskich ofert. Ważnym kryterium ma być czas dostawy – minister Kownacki poinformował także, że nie przewidywany jest już zakup śmigłowców szkolno-treningowych oraz testowych.
Co ciekawe, zastanawia brak oferty koncernu Lockheed Martin na zakup śmigłowców do zwalczania okrętów podwodnych z funkcją SAR. Może to oznaczać, że przedstawiciele amerykańskiego koncernu, po wstępnej analizie wymagań strony polskiej, stwierdzili, że oferowany śmigłowiec S-70B/MH-60R Seahawk nie spełnia warunków, a szansa zwycięstwa z H-92 Superhawk jest niewielka.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu