Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Indie zamawiają nowe okręty szkolne

Uproszczony wygląd zamówionych przez Indie okrętów szkolnych. Fot. Larsen & Toubro Limited

1 marca Rząd Indii zaaprobował umowę na budowę trzech nowych okrętów szkolnych. Okręty zbudowane zostaną przez należącą do firmy Larsen & Toubro Limited (L&T) stocznię w Kattupalli w Madrasie. Koszt ich budowy oszacowano na kwotę 375,5 mln USD. L&T w trakcie postępowania przetargowego pokonało inne hinduskie spółki stoczniowe, w tym: Mazagon Dock Shipbuilders Ltd., Garden Reach Shipbuilders and Engineers, Goa Shipyard Ltd., Hindustan Shipyard Ltd. i Cochin Shipyard Ltd.

Pierwsza jednostka ma wejść do służby w 2026 roku. Głównym zadaniem będzie zabezpieczenie praktyk morskich hinduskich podchorążych, w tym także, co jest mocno podkreślane, płci żeńskiej. Dodatkowo przewiduje się możliwość wykorzystania tych okrętów do ewakuacji ludności cywilnej w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej.

Mimo że nie są to jednostki bojowe, to zdecydowano się ujawnić stosunkowo niewiele informacji. Wyporność pełna nowych jednostek wynieść ma 4700 ton, przy wymiarach 122,0 x 18,0 m. Z pozostałych ujawnionych danych wiadomo, że autonomiczność wynosić ma 60 dni, prędkość maksymalna 20 węzłów, a zasięg oszacowano na 7500 Mm przy 15 węzłach. Zaplecze szkoleniowe składać ma się z trzech pomieszczeń wykładowych mieszczących jednorazowo do 70 kadetów. Dodatkowo zarówno sterówka, jak i kabina nawigacyjna dostosowane mają być do realizowania szkolenia praktycznego zaokrętowanych osób. Sumarycznie kubryki mieszkalne dla dodatkowo zaokrętowanych mają pomieścić do 200 osób. Załoga stała składać ma się z kolei z 20 oficerów i 150 podoficerów i marynarzy.

Okręty te mają otrzymać uzbrojenie w postaci 76 mm L/62 armaty SR znanej jako SRGM (produkowanej na licencji przez Bharat Heavy Electricals Limited), a także dwóch rotacyjnych armat AK-630M kal. 30 mm (również produkowanych na licencji przez OFB Medak) oraz wielkokalibrowych karabinów maszynowych kal. 12,7 mm. Nowe jednostki otrzymać mają zintegrowany system dowodzenia oraz łączności, a także system kierowania ogniem BEL Lynx U2.  Na rufie znajdować się będzie lądowisko dla śmigłowców o masie do 15 ton.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc