Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Wzrost gotowości francuskiego lotnictwa morskiego

10 listopada Ministerstwo Obrony Francji upubliczniło dane dotyczące stopnia gotowości operacyjnej lotnictwa morskiego tego kraju w 2015 roku. Powyższy krok był wynikiem dyskusji parlamentarnej, która toczyła się w ostatnich tygodniach w parlamencie.

Flota trzech samolotów wczesnego ostrzegania i dowodzenia Northrop-Grumman E-2C Hawkeye zanotowała gotowość operacyjną na poziomie 32,3%. Co ciekawe, jeszcze w 2014 roku wynosiła ona jedynie 24,7%. Roczne koszty obsługi i utrzymania maszyn w 2015 roku wyniosły 30 mln euro. Średnia wieku oscyluje w granicach 16 lat. Morskie samoloty patrolowe Dassault Atlantique 2 (23 egzemplarze w linii) zanotowały gotowość operacyjną 26,2% (25,9% w 2014 roku) przy 117,4 mln euro kosztów utrzymania w linii. Średnia wieku tych maszyn oscyluje w granicach 26 lat.

Znacznie lepiej wygląda sytuacja z wielozadaniowymi samolotami bojowymi. 39 egzemplarzy Rafale M pochwaliło się gotowością na poziomie 53,6% (średnia wieku 7 lat) przy kosztach 158,9 mln euro. Ostatni rok służby samolotów Dassault Super Étendard (21 egzemplarzy, średnia wieku 46,5 roku) przyniósł 46,5% gotowości operacyjnej przy kosztach obsługi 18,8 mln euro.

Spośród wszystkich samolotów należących do lotnictwa morskiego najlepszy wynik osiągnęła piątka samolotów patrolowych Dassault Falcon 200 Guardian, które mogły pochwalić się 69% gotowością operacyjną przy kosztach 25,6 mln euro.

Teldat
Teldat

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc