Zaloguj
reklama Świdnik
reklama Świdnik
reklama PIT-Radwar

Wizualizacja węgierskiego Lynxa KF41 w docelowej postaci

Rheinmetall zaprezentował wizualizację Lynxa KF41 w docelowej konfiguracji dla Węgierskich Sił Zbrojnych, m.in. z aktywnym systemem samoobrony Rheinmetall StrikeShield. Rys. Rheinmetall

18 maja grupa przemysłowa Rheinmetall AG zaprezentowała wizualizację bojowego wozu piechoty Lynx KF41 w konfiguracji zamówionej przez Węgry. Wóz został na niej przedstawiony z aktywnym systemem ochrony StrikeShield, także opracowanym przez Rheinmetall.

Według dostawcy bwp, 209 pojazdów zostanie wyposażonych w aktywny system ochrony. Wartość zamówienia ma przekraczać 140 mln EUR.

StrikeShield to aktywny system ochrony o rozproszonej architekturze, opracowany przez Rheinmetall Protection Systems GmbH. Jest to specyficzna konstrukcja, łączące w jednym samodzielnym module rozwiązania aktywne i pasywne. Osłony pasywne stanowią równocześnie obudowę modułu, wewnątrz której ukryte są elementy układu ochrony aktywnej. Zewnętrzna obudowa chroni wnętrze przed odłamkami pocisków i ostrzałem z broni strzeleckiej. Detekcja zagrożenia odbywa się za pomocą czujników: radiolokacyjnego (monitoruje otoczenie pojazdu i odpowiada za wstępne wykrycie zagrożenia) i optoelektronicznego (jego rolą jest dokładne namierzenie zagrożenia i przekazanie danych do systemu kierowania ogniem). Następnie pocisk niszczony jest przez efektor. System jest skuteczny przeciwko rakietowej broni przeciwpancernej (granatniki, ppk). Część elementów StrikeShield dzieli z innym aktywnym systemem ochrony Rheinmetalla, Active Defence System (ADS), którego de facto stanowi najnowszą odsłonę. Do zalet StrikeShield należą m.in. niska emisja w paśmie elektromagnetycznym (która wg producenta ma być wręcz najniższa na rynku), dzięki czemu pracujący system ma być trudny do wykrycia przez sensory przeciwnika, a także krótki czas reakcji, znacząco zwiększający szansę na przechwycenie pocisku wystrzelonego z bliskiej odległości (np. z zasadzki) czy podczas zwalczania wielu zagrożeń naraz.

 

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

4 comments on “Wizualizacja węgierskiego Lynxa KF41 w docelowej postaci”

  1. Fajny bwp do niczego nie można się przyczepić, dla naszego Borsuka który pływać będzie ASOP to jeszcze ważniejsza sprawa bo pancerz będzie słabszy, do tego dobrze by było się zastanowić nad cieżkim Borsukiem z lepszym pancerzem , bez możliwości pływania(taka ciężka wersja koreańskiego pływającego K-21 walczy z Lynxem o zamówienie dla Australii) a na pewno nad szybko demontowalnym pancerzem (modułami)

  2. Oby nasz BWP Borsuk został wyposażony także w system aktywnej obrony i to najlepiej polskiej produkcji.

  3. Rzeczywiście cięższa wersja Borsuka powinna zostać opracowana zaraz po wprowadzeniu do produkcji seryjnej obecnego wariantu i to z maksymalną unifikacją wyposażenia dla uproszczenia całej logistyki i mniejszej ceny tej odmiany. Może to zwiększyć także szanse eksportowe a pieniądze na prace badawczo-rozwojowe co roku są znaczne dostępne w budżecie MON. Pomysł z niepływajacym bwp z dodatkowym modułowym opancerzeniem jest najbardziej ekonomiczny tylko pytanie co z ochroną przeciwminową dna tej wersji pojazdu

  4. Polska powina od zaraz wziąść się za produkcje ciężkiego BWP. Projekt jest skończony platforma Anders! Dwa prototypy z ciężkim pancerzem dać na testy i po sprawie. A po testach na taśmy produkcyjne Bumar Łabędy.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc