28 kwietnia w tureckich mediach pojawiła się informacja o próbnym rozruchu silnika wysokoprężnego Batu, opracowanego przez turecką firmę BMC Savunma Sanayi. Ma on zostać zastosowany w powerpacku do czołgu podstawowego Altay, za produkcję którego także odpowiada BMC Savunma Sanayi.
Próbny rozruch nowej jednostki napędowej odbył się w kwietniu. Nie podano informacji o przebiegu próby (czas pracy, uzyskane osiągi itd.), poza tym, że była ona udana. Oznacza to, że rozwój, niedawno zaprezentowanego publicznie, 12-cylindrowego, widlastego, turbodoładowanego silnika wysokoprężnego Batu o mocy 1103 kW/1500 KM przebiega zgodnie z przyjętym planem, dzięki czemu Turcy mogą mieć nadzieję na rozwiązanie impasu z silnikiem do Altaya. Obecnie planuje się prowadzenie dalszych prób silnika w centrum badawczym producenta, zaś uruchomienie produkcji seryjnej planowane jest na rok 2024.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Przy pozyskaniu nowego czołgu podstawowego program Wilk powinniśmy zapewnić sobie produkcję licencyjną power-packa tak samo powinno być z produkcją na licencji power-packa dla BWP Borsuk. Tylko wtedy zapewnimy sobie niezależność w zespołach napędowych i ich pełnym serwisie co jest nieocenione w razie zagrożenia oraz transfer nowoczesnych technologii do krajowego przemysłu a dodatkowo otworzy to szanse eksportowe.
Z obecnych informacji tylko oferta koreańska może spełnić produkcję licencyjną zespołów napędowych,nikt inny Polsce tego nie zaoferuje.
Tu pełna zgoda: czołg powiniem być produkowany w kraju. Oczywiście surowce czy półfabrykaty mogą być importowane (nie da się w pełni spolonizować), ale produkt zaawansowany technologicznie - najlepiej własnymi siłami