12 grudnia kanadyjski trybunał handlowy odblokował możliwość zawarcia umowy pomiędzy rządem Kanady oraz konsorcjum oferującym Marynarce Wojennej tego kraju fregaty Typu 26.
Powyższa decyzja to wynik rozpatrzenia skargi, którą do sądu złożyła firma Alion Science and Technology, która także brała udział w programie wyboru następcy dla obecnie eksploatowanych fregat typu Halifax. Łącznie kontrakt może objąć piętnaście jednostek, które zostaną zbudowane w Kanadzie. Odblokowanie możliwości podpisania umowy wynikało m.in. z argumentów strony rządowej, która ogłosiła, że projekt ma wysoki priorytet, a opóźnienie w podpisaniu umowy może znacznie wpłynąć na interes publiczny.
Przypomnijmy, decyzja o wyborze fregat typu 26 dla Marynarki Wojennej Kanady zapadła w połowie października. Oferta, obejmująca powyższe okręty, została zgłoszona przez konsorcjum składające się z Lockheed Martin Canada wraz z BAE Systems. Jednostki mają powstać w stoczni Irving Shipbuilding Inc. w Halifaksie. Protest do powyższego rozstrzygnięcia został złożony 21 listopada przez Alion Science and Technology, która oferowała projekt bazujący na holenderskim typie De Zeven Provinciën.
(ŁP) | Foto: BAE Systems |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu