20 kwietnia w Charleston w Południowej Karolinie odbyła się uroczystość wcielenia do służby w US Coast Guard kutra USCGC Calhoun (WMSL 759). Jest to dziesiąta jednostka typu Legend zbudowana na zamówienia powyższego użytkownika.
Kontrakt na jego budowę zawarto w grudniu 2018 roku. Uroczyste położenie stępki miało miejsce 23 lipca 2021 roku, a wodowanie 2 kwietnia 2022 roku. Bazą macierzystą jest Charleston w Południowej Karolinie. Powyższy port jest miejscem stacjonowania czterech kutrów typu Legend. W przypadku USCGC Calhoun zadania operacyjne rozpoczęto przed formalnym wcieleniem do służby – pierwsze patrole, na wodach Zatoki Meksykańskiej oraz Karaibów, zrealizował po dostarczeniu przez stocznię Huntington Ingalls Industries (13 października 2023 roku).
USCGC Calhoun jest drugim dodatkowym kutrem typu Legend, który został zbudowany na potrzeby US Coast Guard. Bazowa umowa zakładała bowiem budowę jedynie ośmiu jednostek, które miały być wspierane przez mniejsze patrolowce. W latach 2015-2018 Kongres autoryzował zamówienie dodatkowych trzech spośród których w linii znajduje się USCGC Stone (WMSL 758). W ramach budżetu FY23 Kongres autoryzował zamówienie dwunastego – dotychczas nie doszło do podpisania kontraktu produkcyjnego.
Kutry typu Legend, pomimo mylącej klasyfikacji, są pełnomorskimi patrolowcami o wyporności 4500 ton i wymiarach 127×16×7 m. Dzięki swojej wielkości dysponują zapasami pozwalającymi na pozostanie na morzu przez około 75 dni. Z tego też względu realizują zadania patrolowe na wodach oceanicznych z dala od wybrzeży Stanów Zjednoczonych. W powyższych działaniach wspierają siły US Navy oraz sojuszników z Azji i NATO. W strukturze US Coast Guard zastąpiły kutry typu Hamilton, które w większości (w latach 2011-2021) przekazano zaprzyjaźnionym państwom.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu