Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Druga jednostka rozpoczyna przezbrajanie na MH-139A

Fot. USAF

8 kwietnia Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował, że 908. Skrzydło Transportowe, stacjonujące w bazie Maxwell w stanie Alabama, zapoczątkowało (3 kwietnia) proces przezbrajania w wielozadaniowe śmigłowce transportowe Boeing MH-139A Grey Wolf.

Powyższe wydarzenie ma związek z dostawą pierwszego egzemplarza tego typu. Tym samym, w odstępie miesiąca, Amerykanie rozpoczęli proces przezbrajania drugiej jednostki. Przypomnijmy, 9 marca podobne wydarzenie miało miejsce w bazie lotniczej Malmstrom w stanie Montana. Śmigłowce docierają do jednostek z Filadelfii, gdzie mieszczą się zakłady Leonardo (odpowiedzialne za montaż bazowy wiropłatów) oraz Boeinga (zabudowa wyposażenia misyjnego).

Docelowo Boeing zakłada, że Departament Obrony Stanów Zjednoczonych (na potrzeby US Air Force) zamówi do 80 seryjnych MH-139A Grey Wolf. Mają pozwolić na zastąpienie obecnie używanych Bell UH-1N Huey w zadaniach zabezpieczenia wyrzutni międzykontynentalnych pocisków balistycznych na obszarze Stanów Zjednoczonych, transportu wojskowych VIP oraz transportu ważnych osób stacjonując w japońskiej bazie Yokota. Dodatkowo mają wspierać służby poszukiwawczo-ratownicze w stanach Montana, Wyoming, Północna Dakota, Kolorado oraz Nebraska. Baza Maxwell w stanie Alabama ma być centrum szkolno-treningowym dla personelu liniowego.

Boeing MH-139A Grey Wolf to zmilitaryzowana odmiana wielozadaniowego śmigłowca Leonardo AW139. W ramach podziału prac, Leonardo realizuje proces montażu ostatecznego bazowego wiropłata w zakładach w Filadelfii, a później jest on dostarczany do Boeinga (także w Filadelfii) w celu montażu wyposażenia militarnego zgodnego z wymaganiami użytkownika. Dla programu AW139 zdobycie kontraktu w Stanach Zjednoczonych to największy sukces marketingowy w segmencie wojskowym. Dotychczas koncern Leonardo dostarczył klientom na całym świecie ponad 1000 egzemplarzy, z czego około 25% trafiło do sił zbrojnych państw świata. Ważnym elementem programu są należące do koncernu Leonardo zakłady WSK PZL Świdnik S.A., które są głównym dostawcą struktur kadłubowych.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc