Zaloguj
reklama Helikon-Tex
reklama Helikon-Tex

Cavour zawinął do Norfolk

Lotniskowiec Cavour zawija do bazy morskiej w Norfolk. Fot. Marynarka Wojenna Włoch

13 lutego do bazy US Navy w Norfolk nad Oceanem Atlantyckim zawinął włoski lotniskowiec Cavour. Zgodnie z komunikatem Marynarki Wojennej Włoch, od kolejnego dnia rozpoczną się przygotowania do rozpoczęcia praktycznej części operacji Ready for operations.

Celem rejsu do Stanów Zjednoczonych i realizacji powyższej operacji jest certyfikacja okrętu do współpracy z wielozadaniowymi samolotami bojowymi skróconego startu i pionowego lądowania Lockheed Martin F-35B Lightning II. Maszyny są już przygotowane do działań w bazie doświadczalnej lotnictwa morskiego Patuxent River – do współpracy z włoskim okrętem przewidziano dwa samoloty, które będą pilotowane przez pilotów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz Włoch. Cavour zostanie trzecim okrętem poza Stanami Zjednoczonymi certyfikowanym do współpracy z samolotami F-35B Lightning II.

Włochy na potrzeby własnego lotnictwa wojskowego planują zakup 30 egzemplarzy F-35B Lightning II. Połowa z nich ma trafić do Aviazione Navale, gdzie zastąpią obecnie eksploatowane Boeing AV-8B+ Harrier II. Pierwszy został dostarczony w styczniu 2018 roku i miał trafić do Patuxent River. Nie można więc wykluczyć, że będzie jednym z samolotów przewidzianych do współpracy z Cavourem w czasie testów.

Przed wyprawą do Stanów Zjednoczonych lotniskowiec Cavour spędził siedemnaście miesięcy w stoczni w celu przygotowania i integracji z nowym typem samolotu bojowego.

W kolejnych latach kolejne państwa mają skierować do Stanów Zjednoczonych swoje okręty lotnicze przewidziane do współpracy z samolotami Lockheed Martin F-35B Lightning II. Wśród nich będą Japonia (niszczyciele typu Izumo), Republika Korei (projektowany okręt lotniczy), Hiszpania (planująca zakup dla lotnictwa morskiego samolotów tego typu, które zastąpią obecnie eksploatowane Boeing AV-8B+ Harrier II). Nie można wykluczyć, że w najbliższych latach to powyższej listy dołączą inne państwa, np. Singapur, który w zeszłym roku zamówił pierwsze cztery F-35B Lightning II.

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

One comment on “Cavour zawinął do Norfolk”

  1. F-35B to rewolucja na morzu, ale.nie tylko tam gdyby Polska swoje F-35 zamówiła w wersji B to byłby koszmar.dla Kremla tak jak by było ich ze 100 przywiązanych do stałych baz, wersja B wystartuje z parkingu przy markecie lub szkole, ale do tego potrzebny jest błysk geniuszu, a naszym decydentom brakuje nawet odrobiny zdrowego rozsądku czasem i błagam nie piszcie mi że to tylko tym z jednego plemienia a drudzy są super bo prawda jest taka że tak na prawdę decydują.o wszystkim urzędnicy w mundurach siedziący tam stale bez względu na to kto akurat rządzi.

  • Reklama Kongsberg

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc