Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Bell Media Tour: Pierwszy czeski AH-1Z Viper na linii montażowej

W zakładach Bell Textron w Amarillo rozpoczęto prace montażowe przy pierwszym egzemplarzu śmigłowca AH-1Z Viper dla Republiki Czeskiej. Fot. USMC

W czasie Bell Media Tour przeznaczonego dla przedstawicieli polskiej prasy, 15 lutego dziennikarze mieli możliwość odwiedzenia zakładów firmy Bell Textron znajdujących się w miejscowości Amarillo w Teksasie.

W powyższym mieście znajduje się zakład prowadzący montaż śmigłowców rodziny H-1, a także samolotów transportowych pionowego startu i lądowania V-22 Osprey. W czasie zwiedzania zaproszeni goście mogli zobaczyć elementy konstrukcyjne pierwszego śmigłowca bojowego AH-1Z Viper przeznaczonego dla Republiki Czeskiej. Przypomnijmy, rząd w Pradze (poprzez procedurę FMS) zamówił cztery egzemplarze tego typu oraz osiem wielozadaniowych UH-1Y Venom.

Obecnie na linii montażowej Bella w Amarillo znajdują się śmigłowce AH-1Z Viper przeznaczone dla wszystkich trzech klientów: Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych, Bahrajny oraz Republiki Czeskiej. Dodatkowo na (ponownie) uruchomionej linii znajdują się także dwa wielozadaniowe UH-1Y Venom dla Czechów (pierwszy z nich jest montowany od lipca ubiegłego roku). Według deklaracji przedstawicieli producenta, ma on zostać ukończony w ubiegłym roku.

Jak wskazują przedstawiciele Bell Textron w bieżącym roku ma zakończyć się produkcja śmigłowców przeznaczonych dla US Marine Corps oraz Bahrajnu. To z kolei powoduje, że w najbliższych miesiącach tempo produkcji będzie ulegać redukcji. Oczywiście, jak pokazuje historia UH-1Y Venom, możliwy jest restart linii montażowej (w określonym czasie po zakończeniu obecnych prac). Co było zauważalne w czasie zwiedzania, przemyślany proces montażu powoduje, że proces odbywa się bez zakłóceń.

Obecnie jednym z celów marketingowych Bell Textron jest Polska. W ramach programu Kruk oferowany jest właśnie AH-1Z Viper. Zdaniem przedstawicieli producenta, śmigłowiec spełnia wszystkie wymagania strony polskiej, a dodatkowo charakteryzuje się niższymi kosztami eksploatacji niż potencjalni konkurenci. Ważnym argumentem może być także nawiązanie współpracy przemysłowej z polskim sektorem lotniczym i obronnym, która może obejmować szerokie spektrum.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3 comments on “Bell Media Tour: Pierwszy czeski AH-1Z Viper na linii montażowej”

  1. Oprócz AH-1Z możemy się starać o licencję na Scorpions i Bell 505 najtańszy śmigłowiec w swojej klasie. Jest lepszym rozwiązaniem niż proponowany UH-1. Bell 505 jest obecny w innych służbach. A Scorpions jest możliwością do obudowy produkcji odrzutowców. Ponad to Bell ma nowe pomysły na wiroplaty.

  2. Do bani z takim "rozwojem" Polski. Mysliwca nie wyprodukujemy to to ogromne koszty i zaawansowana technika. Ale helikopterek na litosc boska moglby byc u nas produkowany.
    Jedene co jestesmy w stanie zrobic to Rosomak w wersji sedan, Rosomak w wersji kabrio, Rosomak combi, Rosomak tourer, Rosomak camper, Rosomak racer...

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc