Zaloguj
reklama PIT-RADWAR

Babcock zakończył przegląd krytyczny projektu fregaty typu 31

Wizja artystyczna zmodernizowanej stoczni w Rosyth, gdzie powstaną fregaty typu 31. Okręty tego typu, pod nazwą Arrowhead 140, są oferowane Marynarce Wojennej RP w ramach programu Miecznik. Fot. Babcock

Babcock Team 31 z powodzeniem zakończył całościowy przegląd krytyczny projektu fregaty typu 31 (Whole Ship Critical Design Review, WSCDR), który który jest kluczowym wskaźnikiem zgodności, zaawansowania i stopnia ryzyka inżynierskiego podczas przechodzenia do fazy produkcji.

WSCDR trwał w praktyce przez dziesięć dni i obejmował dużą liczbę szczegółowych przeglądów w celu oceny dojrzałości poszczególnych systemów i wyposażenia fregaty typu 31 przeznaczonych dla brytyjskiej Royal Navy. Niezależna rada dwunastu ekspertów dokonała przeglądu projektu, przesłuchała zespół inżynierów go realizujący i udzieliła wskazówek Babcockowi (organowi projektującemu), a także uczestnikom i współpracownikom brytyjskiego Ministerstwa Obrony. Poprzedni ważny etap projektowania - wstępny całościowy przegląd krytyczny projektu (Whole Ship Preliminary Design Review) - zakończono w sierpniu 2020 roku

Zaliczenie WSCDR daje Teamowi 31 pewność pełnego opracowania modelu 3D CAD i przejścia w kierunku generowania rysunków dokumentacji wykonawczej, pozwalającej na rozpoczęcia cięcia arkuszy stali i montażu sekcji okrętu prototypowego jeszcze w tym roku. Prace produkcyjne w zakładzie Babcock w Rosyth trwają od zeszłego roku przy budowie łoży, płyt montażowych i podpór naziemnych. Stanowią one część niezbędnej infrastruktury wymaganej do budowy i są przeznaczone do podpierania bloków kadłubowych w pozycji pionowej podczas ich produkcji i scalania.

WSCDR jest znaczącym kamieniem milowym w programie fregat ogólnego przeznaczenia (general purpose) typu 31 i odzwierciedla postęp, jaki dokonał się od czasu udzielenia zamówienia, co nastąpiło 15 listopada 2019 roku. Rozpoczęto inwestycję w obiekty w Rosyth, wraz z remontem hali produkcyjnej, instalacją najnowocześniejszego sprzętu produkcyjnego, a nowa hala montażowa zostanie ukończona pod koniec tego lata, przed rozpoczęciem montażu pierwszej fregaty.

Dyrektor generalny Babcock, David Lockwood, powiedział: „To prawdziwa skokowa zmiana w zakresie zdolności i możliwości w [stoczni - przyp. red.] Rosyth, która zapewnia Wielkiej Brytanii światowej klasy, gotowy na przyszłość obiekt budowy okrętów. To ekscytujący czas dla brytyjskiego przemysłu z pojawiającymi się przyszłymi możliwościami, takimi jak niedawno ogłoszony program fregaty typu 32 i międzynarodowe dyskusje dotyczące eksportu naszej sprawdzonej i elastycznej konstrukcji Arrowhead 140 [wariant eksportowy typu 31 - przyp. red.], z potencjalnymi klientami, którzy patrzą na Wielką Brytanię jako wzorzec dla ich własnych programów”.

reklama PCO

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc