Zaloguj
reklama Świdnik
reklama Świdnik
reklama Świdnik
reklama Świdnik

Babcock zakończył przegląd krytyczny projektu fregaty typu 31

Wizja artystyczna zmodernizowanej stoczni w Rosyth, gdzie powstaną fregaty typu 31. Okręty tego typu, pod nazwą Arrowhead 140, są oferowane Marynarce Wojennej RP w ramach programu Miecznik. Fot. Babcock

Babcock Team 31 z powodzeniem zakończył całościowy przegląd krytyczny projektu fregaty typu 31 (Whole Ship Critical Design Review, WSCDR), który który jest kluczowym wskaźnikiem zgodności, zaawansowania i stopnia ryzyka inżynierskiego podczas przechodzenia do fazy produkcji.

WSCDR trwał w praktyce przez dziesięć dni i obejmował dużą liczbę szczegółowych przeglądów w celu oceny dojrzałości poszczególnych systemów i wyposażenia fregaty typu 31 przeznaczonych dla brytyjskiej Royal Navy. Niezależna rada dwunastu ekspertów dokonała przeglądu projektu, przesłuchała zespół inżynierów go realizujący i udzieliła wskazówek Babcockowi (organowi projektującemu), a także uczestnikom i współpracownikom brytyjskiego Ministerstwa Obrony. Poprzedni ważny etap projektowania - wstępny całościowy przegląd krytyczny projektu (Whole Ship Preliminary Design Review) - zakończono w sierpniu 2020 roku

Zaliczenie WSCDR daje Teamowi 31 pewność pełnego opracowania modelu 3D CAD i przejścia w kierunku generowania rysunków dokumentacji wykonawczej, pozwalającej na rozpoczęcia cięcia arkuszy stali i montażu sekcji okrętu prototypowego jeszcze w tym roku. Prace produkcyjne w zakładzie Babcock w Rosyth trwają od zeszłego roku przy budowie łoży, płyt montażowych i podpór naziemnych. Stanowią one część niezbędnej infrastruktury wymaganej do budowy i są przeznaczone do podpierania bloków kadłubowych w pozycji pionowej podczas ich produkcji i scalania.

WSCDR jest znaczącym kamieniem milowym w programie fregat ogólnego przeznaczenia (general purpose) typu 31 i odzwierciedla postęp, jaki dokonał się od czasu udzielenia zamówienia, co nastąpiło 15 listopada 2019 roku. Rozpoczęto inwestycję w obiekty w Rosyth, wraz z remontem hali produkcyjnej, instalacją najnowocześniejszego sprzętu produkcyjnego, a nowa hala montażowa zostanie ukończona pod koniec tego lata, przed rozpoczęciem montażu pierwszej fregaty.

Dyrektor generalny Babcock, David Lockwood, powiedział: „To prawdziwa skokowa zmiana w zakresie zdolności i możliwości w [stoczni - przyp. red.] Rosyth, która zapewnia Wielkiej Brytanii światowej klasy, gotowy na przyszłość obiekt budowy okrętów. To ekscytujący czas dla brytyjskiego przemysłu z pojawiającymi się przyszłymi możliwościami, takimi jak niedawno ogłoszony program fregaty typu 32 i międzynarodowe dyskusje dotyczące eksportu naszej sprawdzonej i elastycznej konstrukcji Arrowhead 140 [wariant eksportowy typu 31 - przyp. red.], z potencjalnymi klientami, którzy patrzą na Wielką Brytanię jako wzorzec dla ich własnych programów”.

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc