reklama Helikon-Tex

Silniki dla CH-53K King Stallion

16 listopada Departament Obrony Stanów Zjednoczonych oraz General Electric podpisały kontrakt w sprawie produkcji i dostaw jednostek napędowych przeznaczonych dla ciężkich śmigłowców transportowych Sikorsky CH-53K King Stallion.

W ramach powyższego zlecenia, o wartości 143,5 mln dolarów, producent z Massachusetts dostarczy wojsku 22 jednostki napędowe T408-GE-400, które zostaną wyprodukowane w ramach I oraz II partii wstępnej. Całe zlecenie ma zostać zrealizowane do lipca 2021 roku i ma pozwolić na ukończenie śmigłowców CH-53K King Stallion. Co ważne, liczba silników wystarczy do wyposażenia siedmiu wiropłatów oraz pozostawienie jednej jednostki napędowej w zapasie.

Silnik T408-GE-400 został opracowany przez firmę General Electric w latach 80. XX wieku jako oferta dla samolotu pionowego startu i lądowania Bell/Boeing V-22 Osprey. Po odrzuceniu oferty, producent starał się zastosować jednostkę napędową dla samolotów patrolowych Lockheed P-7, jednak tu także problemem okazało się unieważnienie programu. CH-53K będzie pierwszym seryjnym typem statku powietrznego napędzanego przez powyższe silniki – mają one moc 7500 KM. Każdy CH-53K King Stallion jest napędzany przez trzy silniki tego typu.

(ŁP) Foto: Lockheed Martin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

PrzemysŁ zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullmagnifiercrossmenulisthighlightindent-increasesort-amount-asc