Zaloguj
reklama Helikon-Tex
reklama Helikon-Tex

Ostatnia prosta integracji Typhoonów z GBU-48

10 października Ministerstwo Obrony Niemiec poinformowało, że do Szwecji przebazowano trzy wielozadaniowe samoloty bojowe Eurofighter Typhoon, które mają zrealizować próby operacyjne z wykorzystaniem bomb GBU-48, pozytywny wynik ma otworzyć drogę do wprowadzenia broni do eksploatacji.

Maszyny, należące do Luftwaffe, przebazowano na lotnisko Lapland, które znajduje się w pobliżu poligonu Vidsel w północnej Szwecji. Wraz z maszynami przebazowano także około 100 osób personelu technicznego. Loty z GBU-48 będą realizowane do końca października – pozytywne dane telemetryczne mają otworzyć drogę do oficjalnego wdrożenia bomb jako elementu uzbrojenia niemieckich Typhoonów.

Bomba GBU-48 Enhanced Paveway II to broń o masie 454 kg. Stanowi rozwinięcie modelu GBU-16, główną różnicą jest zmodernizowany układ naprowadzania, który pozwala na zwalczanie celów naziemnych poprzez dwa zakresy – systemem naprowadzania GPS lub poprzez wiązkę lasera. Połączenie obu pozwala na możliwość wykorzystania bomb w kiepskich warunkach atmosferycznych, kiedy nie można wykorzystać laserowego wskaźnika celu.

(ŁP) Foto: Luftwaffe
reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc