Zaloguj
reklama Helikon-Tex

NATO kolejnym użytkownikiem E-7 Wedgetail?

15 czerwca szef agencji zajmującej się eksploatacją samolotów wczesnego ostrzegania i dowodzenia Boeing E-3 Sentry należących do wspólnej jednostki NATO poinformował, że powoli Sojusz rozpoczyna analizy dotyczące zakupu następców dla powyższych maszyn. Wśród głównych faworytów wymienia się E-7 Wedgetail.

W grudniu planowane jest podpisanie kontraktu pomiędzy NATO oraz Boeingiem w sprawie kolejnej modernizacji i wydłużenia resursów płatowców E-3 Sentry. Ma to kosztować 750 mln dolarów i pozwolić na ich służbę do 2035 roku. Niestety coraz pomimo tego eksploatacja wysłużonych samolotów sprawia problemy techniczne.

Wskazanie E-7 Wedgetail nie jest przypadkowe. Konstrukcja została już wybrana przez Wielką Brytanię, a dodatkowo wzbudza zainteresowanie innych państw NATO – Francji oraz Stanów Zjednoczonych. W obu przypadkach siły powietrzne eksploatują obecnie E-3 Sentry różnych wersji. Głównym powodem problemów są zmniejszające się zapasy części zamiennych – samoloty tego typu powstały bowiem poprzez przebudowę samolotów Boeing 707, które już zostały wycofane z eksploatacji wśród cywilnych przewoźników.

(ŁP) Foto: Łukasz Pacholski
reklam Lockheed Martin
reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

PrzemysŁ zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc