Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Fincantieri rozpoczęła budowę drugiego okrętu podwodnego U212NFS

6 czerwca w stoczni Fincantieri w Muggiano rozpoczęto cięcie blach do budowy drugiego okrętu podwodnego U212NFS dla włoskiej Marina Militare. Fot. Fincantieri

6 czerwca w stoczni Fincantieri w Muggiano (La Spezia) rozpoczęto produkcję drugiego z dwóch już zakontraktowanych okrętów podwodnych nowej generacji związanych z programem U212NFS (Near Future Submarine), przeznaczonych dla włoskiej Marina Militare.

Program, który obejmuje dwa okręty podwodne zakontraktowane w 2021 roku, z dostawami zaplanowanymi na 2027 i 2029 roku, a także trzecią jednostkę, która otrzymała zgodę parlamentu i odpowiednie wsparcie operacyjne, a także budowę Centrum Szkoleniowego, jest zarządzany przez OCCAR (Organisation Conjointe de Coopération en matière d'Armement, pol. Organizacja współpracy w dziedzinie uzbrojenia).

Okręty podwodne U212NFS będą wysoce innowacyjne, z istotnymi modyfikacjami konstrukcyjnymi opracowanymi niezależnie przez Fincantieri zgodnie z wymaganiami Marynarki Wojennej Republiki Włoskiej. Program jest odpowiedzią na potrzebę zagwarantowania odpowiednich możliwości nadzoru i kontroli obszarów podwodnych, biorąc pod uwagę złożone scenariusze operacyjne, które będą charakteryzować przyszłe działania w sektorze podwodnym oraz zbliżający się koniec okresu eksploatacji czterech jednostek III i IV serii typu Nazario Sauro. Służy również zachowaniu i zwiększeniu strategicznego i innowacyjnego know-how przemysłowego wypracowanego przez Fincantieri oraz konsolidacji przewagi technologicznej osiągniętej przez firmę oraz główne przedsiębiorstwa przemysłowe oraz małe i średnie przedsiębiorstwa sektora, ponieważ obecność na pokładzie komponentów opracowanych przez przemysł krajowy zostanie wzmocniona.

Włoska flota eksploatuje już cztery okręty typu U212A, które zbudowała w dwóch seriach stocznia Fincantieri S.p.A. w Muggiano koło La Spezii, we współpracy z niemieckim holdingiem thyssenkrupp Marine Systems GmbH, będącym licencjodawcą projektu. Projekt U212NFS jest rozwinięciem poprzedników.

Nowa platforma U212NFS w stosunku do projektu bazowego 212A będzie miała wydłużony kadłub ciśnieniowy, przeprojektowane bojowe centrum informacyjne z dodatkowymi konsolami, możliwość operowania w wodzie morskiej o tropikalnych temperaturach, maszty podnoszone elektrycznie zamiast hydraulicznie, nowy system monitorowania urządzeń i systemów platformy oraz baterie litowo-jonowe do układu napędowego. Ponadto 212NFS będzie przystosowany do odpalania pocisków manewrujących dalekiego zasięgu i włoskich torped ciężkich Leonardo Black Shark Advanced.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc