Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Początek produkcji Boxerów w Telford

W zakładzach RBSL w Telford oficjalnie rozpoczęto produkcję kołowych wozów bojowych Boxer MIV. Fot. RBSL.

27 marca w należącym do spółki joint-venture Rheinmetall BAE Systems Land (RBSL) zakładzie w brytyjskim Telford odbyła się uroczystość symbolicznego rozpoczęcia produkcji kołowych transporterów opancerzonych Boxer dla British Army.

Poprzednio w tym samym zakładzie, będącym zasadniczym wkładem koncernu BAE Systems w spółkę RBSL (drugim członkiem jest Rheinmetall AG), produkowano m.in. bojowe wozy piechoty Warrior (od 1986 r.), pozostające nadal w służbie w British Army. 27 marca rozpoczęto prace związane z dostarczeniem kilkuset pojazdów dla brytyjskich wojsk lądowych. Samą produkcję Boxerów MIV dla British Army rozpoczęto w zakładach Rheinmetalla w czerwcu 2021 r. (Rusza produkcja transporterów opancerzonych Boxer dla British Army/ZBiAM.pl). Brytyjski resort obrony planuje łącznie zamówić co najmniej 750 pojazdów (Więcej Boxerów dla British Army/ZBiAM.pl), przy czym całkowite zapotrzebowanie na wozy bojowe tego typu szacowane było nawet na 1500 egzemplarzy (przy założeniu, że Boxery zastąpią bwp Warrior i trapione problemami bwr rodziny Ajax).

Fot. RBSL.

Spółka RBSL zainwestowała 40 mln GBP w zakłady o łącznej powierzchni 29 akrów (niemal 12 ha), dzięki czemu stały się one ośrodkiem produkcyjnym światowej klasy. W ośrodku zbudowano lub zmodernizowano hale obejmujące m.in. laboratoria, stanowiska montażowe wykorzystywane przy programach Boxer MIV i Challenger 3, nowe suwnice, sprzęt spawalniczy itd. Wybudowano również tor testowy o długości 1,6 km i największe w Europie stanowisko do testowania wież wozów bojowych. Realizacja programu Boxer MIV ma mieć znaczący udział w poprawie sytuacji gospodarczej Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, w tym dzięki szerokiemu wykorzystaniu potencjału brytyjskich małych oraz średnich przedsiębiorstw. Nie bez znaczenia będzie też kluczowa rola brytyjskich firm w obsłudze pojazdów w ciągu cyklu życia produktu.

Colin McClean, dyrektor zarządzający w RBSL, powiedział, że „przez ostatnie 2,5 roku pracownicy spółki ciężko pracowali, aby przygotować firmę do dnia rozpoczęcia produkcji Boxerów”. W toku tych prac „stworzyli nowe możliwości produkcyjne, zbudowali nowoczesne obiekty przemysłowe, zainstalowali nowe narzędzia i infrastrukturę informatyczną, a także zainwestowali wiele czasu i środków w pozyskanie nowych pracowników, zapewnienie im specjalistycznych szkoleń i rozwoju”. McClean stwierdził również, że „wszyscy w spółce nie mogą się doczekać, aż Boxery zjadą z linii produkcyjnych, a następnie przejadą po torze testowym, przy równoczesnej kontynuacji ścisłej współpracy z partnerami branżowymi RBSL i klientami, w celu zapewnienia brytyjskim żołnierzom tak bardzo potrzebnych zdolności”.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc