Zaloguj

Więcej specjalnych Gulfstreamów G550 dla Sił Powietrznych Włoch

Włochy zatwierdziły plan zakupu dwóch samolotów rozpoznawczych, które podobnie jak maszyny wczesnego ostrzegania i dowodzenia (na zdjęciu) zostaną zbudowane w oparciu o platformę Gulfstream G550. Fot. Aeronautica Militare

15 grudnia Departament Stanu Stanów Zjednoczonych poinformował o wydaniu zgody na sprzedaż do Włoch wyposażenia misyjnego przeznaczonego do przebudowy dwóch samolotów dyspozycyjnych Gulfstream G550. Projekt ten został już zatwierdzony przez rząd włoski i zostanie skierowany do realizacji w ciągu najbliższych miesięcy.


Decyzja Departamentu Stanu to część procesu autoryzacji zgodny z procedurą FMS. Obecnie sprawa została skierowana do Kongresu – wydaje się mało prawdopodobne, aby ciało ustawodawcze zablokowało transakcję. Według szacunków władz federalnych umowa może mieć maksymalną wartość 500 mln USD, a głównym wykonawcą będzie spółka L3Harris.
W ramach wniosku eksportowego Włochy chcą zakupić dwa zestawy przeznaczone do przebudowy samolotów G550 do roli wielozadaniowych maszyn rozpoznawczych. Pojedynczy zestaw ma obejmować wielofunkcyjny system dystrybucji informacji - wspólny taktyczny system radiowy MIDS-JTRS (plus dwa zapasowe), system EGI (odbiornik nawigacji GPS zintegrowany z systemem nawigacji inercyjnej; i jeden zapasowy), system przechwytywania łączności Rio (oraz dwa zapasowe), wyrzutnie celów pozornych AN/ALE-47, system ostrzegania przed odpalonymi pociskami, optoelektroniczne głowice obserwacyjne MX-20HD, stacje radiolokacyjne Osprey 50 (produkcji Leonardo) z antenami AESA, zintegrowany system rozpoznania i walki elektronicznej AISREW (Airborne Intelligence, Surveillance, Reconnaissance, and Electronic Warfare), podsystem łączności utajnionej i system „swój-obcy”. Dodatkowo L3Harris ma przeprowadzić proces przebudowy i integracji wyposażenia z konstrukcją, a także dostarczyć pakiet szkolno-logistyczny.
Obecnie Aeronautica Militare eksploatują dwa samoloty Gulfstream G550 w konfiguracji maszyn wczesnego ostrzegania i dowodzenia, które dostarczył przemysł izraelski. Obecnie producent zakończył już produkcję samolotów tego typu, jednak zmagazynowano kilka egzemplarzy, które oczekują na klienta. Ponadto G550 mogą pochodzić z rynku wtórnego odkupione od któregoś z operatorów.

reklam Lockheed Martin
reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Reklama Kongsberg
  • reklama Telesystem

PrzemysŁ zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc