11 lutego hiszpańska firma Piedrafita Systems S.L.U. poinformowała o zakończeniu fazy projektowania układu zawieszenia hydropneumatycznego do wozów bojowych.
Piedrafita Systems stoi na czele konsorcjum, w skład którego wchodzą również firmy Repack-S i IB Fischer CFD + Engineering GmbH. Projekt zrealizowano w ramach Europejskiego Programu Rozwoju Przemysłu Obronnego 2020 (EDIP 2020). Moduł zawieszenia został zaprojektowany tak, by można było go w stosunkowo łatwy sposób zamontować na pojazdach z zawieszeniem wykorzystującym drążki skrętne. Firma jako przykłady wskazała czołgi Leopard 2 czy M1 Abrams. Zastosowanie zawieszenia hydropneumatycznego miałoby prowadzić do poprawy osiągów pojazdów gąsienicowych, ale i kołowych, szczególnie w terenie. Rozwiązanie ma być skalowalne i możliwe do zastosowania w pojazdach o masie od 8 ton do 70 ton. Firma nie podaje, czym rozwiązanie powstałe w ramach prac konsorcjum wyróżniać się ma od innych dostępnych na rynku.
Piedrafita Systems odpowiada w konsorcjum za opracowanie elementów amortyzujących do modułów zawieszenia oraz za projekt całego modułu i nadzór nad całym przedsięwzięciem. Pomagać ma w tym nowoczesne stanowisko testowe, które niedawno uruchomiono i włączono do prac nad projektem. Umożliwia ono symulację pracy zawieszenia w pojeździe o masie do 70 t. Z kolei francuska firma Repack-S specjalizuje się w projektowaniu i produkcji zaawansowanych łożysk samosmarujących oraz uszczelniaczy, zaś niemiecka firma IB Fischer CFD + Engineering GmbH specjalizuje się w pracach obliczeniowych związanych z mechaniką płynów.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu