reklama Helikon-Tex

Oblot CH-47F Chinook z silnikami T408

23 września US Army poinformowała o oblataniu ciężkiego śmigłowca transportowego Boeing CH-47F Chinook wyposażonego w silniki General Electric T408, które charakteryzują się dużo większą mocą niż obecnie stosowane Honeywell T55. 

W ramach prób, które są realizowane we współpracy z Boeingiem oraz GE Aviation, mają na celu ocenę możliwości zastosowania jednostek napędowych nowego typu, a także rozwoju potencjału operacyjnego CH-47 Chinook. Obok T408 planowane jest przetestowanie silników T55-GA-714C, które mają charakteryzować się mocą około 6000 KM. Umowa na rozwój została zawarta w czerwcu bieżącego roku. Obecnie brak informacji o ramach czasowych prób.  

Silniki GE T408 stanowią jednostki napędowe dla ciężkich śmigłowców transportowych Lockheed Martin CH-53K King Stallion. Mają moc 7500 KM, podczas gdy obecnie stosowane silniki T55 około 4200 KM. 

Ciężkie śmigłowce CH-47F Chinook mają być (przez okres lat) systematycznie modernizowane. Wśród opcji wymienia się właśnie zastosowanie mocniejszych jednostek napędowych, co może być zastosowane w (opcjonalnej) wersji Block III. Decyzja o zastosowaniu nowych silników zapadnie po zakończeniu prób, które mają dać odpowiedź odnośnie zysków i ryzyka integracji z CH-47 Chinook.  

(Łukasz Pacholski) Foto: US Army

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

PrzemysŁ zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullmagnifiercrossmenulisthighlightindent-increasesort-amount-asc