22 marca niemieckie Federalne Biuro ds. Wyposażenia, Technologii Informacyjnych i Wsparcia Federalnych Sił Zbrojnych (BAAINBw) poinformowało, że do bazy lotniczej w Évreux we Francji przyleciał drugi egzemplarz samolotu transportowo-tankującego Lockheed Martin KC-130J Super Hercules zamówionego dla Luftwaffe.
Przebazowanie z zakładów korporacji Lockheed Martin w Marietta w Stanach Zjednoczonych rozpoczęło się 21 marca. Po drodze maszyna wykonała międzylądowanie techniczne na Azorach. Ogółem Berlin zamówił trzy tego typu samoloty, które dołączą do trzech (już dostarczonych) samolotów transportowych C-130J-30 Super Hercules.
Wspólna francusko-niemiecka eskadra wyposażona w maszyny rodziny C-130J Super Hercules będzie dysponować docelowo dziesięcioma samolotami, w tym pięcioma KC-130J. Dwa francuskie KC-130J zostały już dostarczone i są wykorzystywane operacyjnie przez mieszane francusko-niemieckie załogi. Podobnie jak one, także KC-130J w barwach Luftwaffe będą zdolne do uzupełniania paliwa w powietrzu przy pomocy dwóch giętkich przewodów tankujących – w tej roli będą wspierać flotę samolotów Airbus A400M Atlas.
Republika Federalna Niemiec zamówiła sześć maszyn rodziny C-130J Super Hercules w 2018 roku. Celem tego projektu było uzupełnienie potencjału lotnictwa transportowego, które opiera się przede wszystkim na większych Airbus A400M Atlas, które (jak wykazały doświadczenia) nie nadają się (choćby pod względem ekonomicznym) do części zadań. Tą samą drogą poszła wcześniej Francja. W celu ograniczenia kosztów eksploatacji mikrofloty, władze francuskie i niemieckie podpisały umowę o utworzeniu wspólnej eskadry, która stacjonuje na terytorium Francji (Base Aérienne 105 w Évreux). Dostawy trzech transportowych C-130J-30 Super Hercules w barwach Luftwaffe zrealizowano do końca sierpnia 2022 roku.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu