Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Belgowie zainteresowani CH-47F Chinook

Belgia w ramach programu zakupu nowych śmigłowców skierowała zapytanie do koncernu Boeing o dane związane z CH-47F Chinook. Fot. US Army

16 czerwca przedstawiciele koncernu Boeing poinformowali publicznie, że Ministerstwo Obrony Belgii zwróciło się do producenta z formalnym wnioskiem o informacje dotyczące kosztów zakupu i eksploatacji ciężkich śmigłowców transportowych CH-47F Chinook.


Powyższa informacja to pierwszy sygnał formalnego zainteresowania Belgów potencjalnym zakupem amerykańskich śmigłowców transportowych. Nie powinno to stanowić zaskoczenia, gdyż w styczniu bieżącego roku rząd tego kraju uruchomił program zakupu nowych wiropłatów transportowych – ma on objąć osiemnaście egzemplarzy, z czego cztery mają maszyny transportowe kategorii średniej lub ciężkiej. W strukturach belgijskich sił zbrojnych zastąpią taką samą liczbę obecnie eksploatowanych NHIndustries NH90TTH, które mają zostać wycofane do końca przyszłego roku.

Zainteresowanie Belgów CH-47F Chinook może zaskakiwać, gdyż w styczniu media lokalne, bazując na informacjach z rządu, wskazywały, że następcami mogą być maszyny kategorii średniej. Z drugiej strony dwaj kluczowi sąsiedzi Belgii będą lub są użytkownikami CH-47F Chinook – mowa o Niderlandach oraz Republice Federalnej Niemiec. Nie można wykluczyć, że tą samą drogą pójdzie Francja. Tego typu sytuacja może ułatwić eksploatację i ograniczyć koszty operacyjne.

Obecnie Boeing prowadzi działania marketingowe związane z poszukiwaniem nowych rynków dla modelu CH-47F Chinook Block II. Najnowszym sukcesem jest wybór tej konstrukcji przez Republikę Federalną Niemiec, co ma zaowocować umową na 60 egzemplarzy. Ważnym argumentem stojącym za CH-47 Chinook jest popularność wśród sojuszników w NATO.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

5 comments on “Belgowie zainteresowani CH-47F Chinook”

  1. to nie lepiej kupić nawet te Chinooki zamiast Multipli AW-149 ze szkła ... przeciez Leonardo nie umi przez 3 lata wstawic noszy do W-3 a tu ma raptem zrobić 32 niesprawdzone śmigłowce?

  2. Chinoki to za Mi8 a za mi2/sokoły s70i/bh......konie robocze, masowo robione, sprawdzone, stałe doskonalone.....ale związki zawodowe,samorządowcy,wybory,głosy....efekt wewnętrznej konkurencji po sprzedaży Mielca i Świdnika zagranicznym podmiotom.....ogon macha psem.....przy czym Chinoki dla włoskiej armii dostarczała i serwisuje obecne Leonardo

  3. Peter
    Boeing CH-47F block 2 would be good for Poland, why almost 800 tanks!!
    It s better to buy F-15C and D with AESA radar or Typhoons instead, together with two or three Globaleyes, 2 Poseidons etc.

  4. Niesprawdzone? Przecież to konstrukcja nie tak nowa 8 te maszyny lub podobne latają od ład. Nasze Sokoły też latają. A co do szyb to MI8 na Ukrainie całe oszklone latały pod ogniem. Te mają szyby ale w górnej części kadłuba.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc