Zaloguj

WSK PZL-Świdnik z umowami na dostawy części do śmigłowców

Należące do Leonardo WSK PZL-Świdnik S.A. będą realizować do 2024 roku usługę dostaw części zamiennych oraz napraw głównych technicznych środków materiałowych przeznaczonych do śmigłowców różnych typów eksploatowanych w Wojsku Polskim. Fot. Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych

7 kwietnia Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej w Kutnie poinformował o podpisaniu dwóch wieloletnich umów z, należącymi do koncernu Leonardo, zakładami WSK PZL-Świdnik S.A. w sprawie dostaw części zamiennych do śmigłowców eksploatowanych w Wojsku Polskim.

Obie zostały podpisane 9 marca i łącznie mają wartość 99 mln PLN netto. W zawarciu umów zastosowano procedurę negocjacji z wybranym podmiotem, które zapoczątkowano 31 grudnia 2020 roku. Ma to związek z faktem, że WSK PZL-Świdnik S.A. jest właścicielem dokumentacji technicznej dla części zamiennych do śmigłowców, które podlegają zamówieniu. Niestety, zamawiający nie upublicznił szczegółów. Wiadomo, że 71 mln PLN netto pochłonie zakup nowych części zamiennych, a pozostała część kwoty zostanie wydana na remonty główne technicznych środków materiałowych. W obu przypadkach prace będą realizowane w latach 2021-2024.

Zakłady WSK PZL-Świdnik S.A. dostarczyły Wojsku Polskiemu śmigłowce trzech typów: Mi-2, W-3 Sokół/Anakonda i SW-4 Puszczyk. Nowe i wyremontowane części będą służyć do utrzymania powyższych typów wiropłatów w linii przez najbliższe lata.

Według obecnych planów jako pierwsze z eksploatacji mają być wycofane pozostające w linii Mi-2, które powinny zostać zastąpione przez wielozadaniowe śmigłowce nowej generacji kryjące się pod kryptonimem Perkoz. Zgodnie z deklaracjami wiceministra obrony narodowej Wojciecha Skurkiewicza, procedura dialogu technicznego w tym programie miała zakończyć się 31 marca tego roku. Według dostępnych informacji, została ona jednak wstrzymana przez Inspektorat Uzbrojenia. Nie można wykluczyć, że jest to powiązane z możliwością jednoczesnego zastąpienia zarówno Mi-2 i W-3 Sokół/Anakonda oraz zmianą wymagań. Z kolei SW-4 Puszczyk należą do najmłodszych śmigłowców Wojska Polskiego – zostały wprowadzone do służby w charakterze maszyn szkolno-treningowych.

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 comments on “WSK PZL-Świdnik z umowami na dostawy części do śmigłowców”

  1. Szkoda że tandem SW-4/W-3 nie zastąpił Mi-2 we wszystkich zadaniach zanim Leonardo pogrzebał ostatecznie Sokoła, a SW-4 producja tego śmigłowca jak wygląda bo jakoś cicho wokół niego?

  2. Dobrze, że dba się o porządny serwis naszych śmigłowców, ale ci co doprowadzili do wyprzedaży za bezcen polskich zakładów lotniczych powinni już dawno siedzieć bo teraz zagraniczne koncerny dyktują nam ceny do statków powietrznych a zyski są transferowane za granicę. Podam jeszcze fakt, że Polska była jednym z kilku tylko krajów na świecie projektujących i budujących śmigłowce wojskowe.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc