Ostatecznie rywalizacja odbędzie się pomiędzy Stocznią Remontową „Nauta” S.A., Remontową Shipbuilding oraz polskim oddziałem holenderskiego koncernu stoczniowego Damen – Damen Shipyards Gdynia S.A.. Powyższe podmioty mają czas na przesłanie ofert do 31 sierpnia bieżącego roku. Część z nich, we wcześniejszych fazach projektu, proponowała realizację zlecenia w ramach konsorcjum z innymi stoczniami zlokalizowanymi na polskim wybrzeżu. Według wstępnych wymagań taktyczno-technicznych, holowniki powinny charakteryzować się wypornością pełną do 350 ton, autonomicznością do dwóch tygodni, możliwością przewozu dwunastu osób (lub 50 na pokładzie otwartym), nieograniczoną dzielnością morską, prędkością dochodzącą do 12 węzłów, możliwością przewozu ładunku o łącznym ciężarze 25 kN, uciągu 250 kN oraz możliwością holowania z rufy oraz dziobu. Mają one służyć do: prac holowniczych, ewakuacji technicznej, wsparcia akcji ratowniczych, udzielania pomocy uszkodzonym jednostkom, przewozu osób i zaopatrzenia, a także poławiania torped oraz usuwania zanieczyszczeń oleistych z powierzchni morza. Postępowanie przetargowe uruchomiono w grudniu 2014 roku, a na realizacje umowy przewidziano 60 miesięcy.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu