Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Airbus Poland dostarczył pierwszą strukturę Top Shell do programu A400M

Pierwszą strukturą wyprodukowaną w warszawskiej fabryce dla samolotu A400M był Cargo Hold Tank, jeden z pomocniczych zbiorników paliwa najnowocześniejszego samolotu transportowego na świecie. Fot.: Airbus Poland.

Airbus dostarczył pierwszą wyprodukowaną w Warszawie strukturę Top Shell dla wojskowych samolotów transportowych A400M. Top Shell to część łącząca skrzydła z kadłubem samolotu. Dostawy dla zakładów Airbus w Bremie są zagwarantowane na kolejnych 9 lat.

Pierwszą strukturą wyprodukowaną w warszawskiej fabryce dla samolotu A400M był Cargo Hold Tank, jeden z pomocniczych zbiorników paliwa najnowocześniejszego samolotu transportowego na świecie.

„Polska dołączyła teraz do krajów współtworzących A400M. To wielki krok, również dlatego, że Airbus Poland udowodnił swoje kompetencje, realizując terminowe dostawy o najwyższej jakości” – skomentował Johannes von Thadden, prezes Airbus Poland.

Wprowadzony na rynek w 2009 roku A400M jest sprawdzonym, certyfikowanym i najbardziej zaawansowanym samolotem transportowym, wykorzystującym najnowocześniejsze technologie XXI wieku. A400M może przewozić w dużej ładowni większość sprzętu wojskowego, np. ciężki śmigłowiec lub bojowy wóz piechoty. A400M charakteryzują większe zasięg, prędkość, osiągany pułap lotu, ładowność i wydajność taktyczna w porównaniu do samolotów taktycznych poprzedniej generacji. Cechy te ułatwiają transport ciężkiego sprzętu w rejony klęski żywiołowej lub działań wojennych. A400M umożliwia ekonomiczne i szybkie reagowanie na kryzysy. Samolot sprawdził się również we wspieraniu akcji humanitarnych i ratunkowych oraz w transporcie VIP. Montaż A400M odbywa się w Hiszpanii; skrzydła (w większości z materiałów kompozytowych) są produkowane w Wielkiej Brytanii, podczas gdy kadłub jest budowany w Niemczech.

Źródło: Airbus Poland.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

One comment on “Airbus Poland dostarczył pierwszą strukturę Top Shell do programu A400M”

  1. W programie DROP Airbus nie stoi na straconej pozycji mimo że szkukamy następcy C-130 to moim zdaniem mix A-400/kolejnych C-295 to ciekawa propozycja, a prawdziwym czarnym koniem może być ukraiński Antonov.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc