Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Stocznia Remontowa Nauta zakończyła naprawę główną i dokową ORP Nakło

Fot. PGZ
Na 57 dni przed terminem Stocznia Remontowa Nauta S.A. zakończyła naprawę główną i dokową ORP Nakło. Jest to druga z trzech jednostek, których naprawy są realizowane przez konsorcjum PGZ S.A., Stocznia Remontowa Nauta S.A. i PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.

W czerwcu 2022 roku Komenda Portu Wojennego Świnoujście podpisała z Konsorcjum Polskiej Grupy Zbrojeniowej oraz dwóch zależnych spółek stoczniowych umowę na realizację napraw trałowców bazowych ORP Necko i ORP Nakło (obydwa projektu 207P z 12. Wolińskiego Dywizjonu Trałowców) oraz ORP Mamry (projektu 207M z 13. Dywizjonu Trałowców im. admirała floty Andrzeja Karwety).
- Stosując język ludzi morza, w toku realizacji prac na trałowcach przyśpieszamy, poruszając się cały czas wyznaczonym kursem i prędkością. ORP Nakło to druga po ORP Necko jednostka, którą dostarczamy przed czasem. Konsorcjum jest w stanie dostarczać przed terminem wyremontowane okręty dla Marynarki Wojennej RP Realizacja tego projektu to dobry prognostyk na przyszłość i dowód, że razem możemy więcej, utrzymując kurs i prędkość na rzecz bezpieczeństwa państwa – powiedział Przemysław Romaszkiewicz, dyrektor Biura Projektów Morskich w Departamencie Technologii Morskich PGZ S.A.
Jednostki przechodzą w stoczniach GK PGZ gruntowne prace remontowe, typowe dla napraw głównych i dokowych, ale jednym z najważniejszych i najistotniejszych aspektów jest kompletna wymiana wyposażenia siłowni głównej i pomocniczej. Wymianie poddano silniki główne M410A-1 produkcji rosyjskiej na silniki Rolls-Royce Power Systems AG MTU 8V2000 M72 o praktycznie tych samych parametrach mocowych ale o wiele większym interwale międzyremontowym jak i znaczącym konstrukcyjnym przeskoku technologicznym. Równocześnie z wymianą silników głównych zrealizowano wymianę agregatów prądotwórczych z t. Wola 71H6 na Cummins QSB7-DM. Dzięki między innymi tym modyfikacjom udało się osiągnąć poziom bez wachtowych siłowni dając okrętom drugą młodość
W trakcie naprawy wymieniono również rufowy elektryczny żurawik wysięgnikowy o stałym ramieniu na hydrauliczny służący do realizacji podstawowych zadań wynikających z przeznaczenia okrętu, przestarzałe systemy nawigacyjne i łączność, przeprowadzono konserwację kadłuba i nadbudówki oraz wybudowano dodatkowe kingstony doprowadzając kadłub do standardu jednostek projektu 207M.
Okręty projektu 207 to jednostki o ograniczonym polu magnetycznym, przeznaczone do realizacji zadań z zakresu wykrywania i neutralizacji zagrożenia minowego. Niską magnetyczność okrętów uzyskano w znaczącym stopniu dzięki zastosowaniu w konstrukcji kadłuba i pokładówki laminatu poliestrowo-szklanego (LPS). Jednostki powstały w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni, której kontynuatorem jest PGZ Stocznia Wojenna.
Źródło: Polska Grupa Zbrojeniowa.
Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

One comment on “Stocznia Remontowa Nauta zakończyła naprawę główną i dokową ORP Nakło”

  1. Po jakiego hrena nam wojenna flota.
    Wojna w Ukrainie pokazała że kilka szybkich dronow I rakietowa obrona wybrzeża zalatwia całą sprawę.
    Nasza kałużę Bałtyk byle bateria rakiet przestrzeliwuje z brzegu do brzegu, trzeba uważać żeby Szwedów nie pozabijać.
    Taką samą pomyłkę zrobiliśmy przed wojną.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc