30 stycznia turecka firma BMC Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş poinformowała o zawarciu z południowokoreańską firmą SNT Dynamics umowy na dostawę automatycznych skrzyń przekładniowych EST15K do czołgów podstawowych Altay.
Całkowita wartość kontraktu opiewać ma na niemal 200 mln EUR, przy czym na razie podpisano jedynie umowę ramową i wykonawczą na dostawę 90 automatycznych skrzyń przekładniowych SNT Dynamics EST15K. Przewidywany termin dostaw to okres między 30 stycznia 2023 r. a 31 grudnia 2027 r. W opcji zawarto możliwość zawarcia drugiej umowy wykonawczej o wartości 130,9 mln EUR, która miałaby obejmować dostawę kolejnych 150 skrzyń biegów. Termin tej partii miałby przypadać między 1 stycznia 2028 r. a 31 grudnia 2030 r.
O południowokoreańskim rozwiązaniu tureckich problemów z układem napędowym czołgu Altay wiadomo od dłuższego czasu, nie dziwi więc, że producent automatycznych skrzyń przekładniowych EST15K został poddostawcą w programie Altay. Pierwotnie oczekiwano zakupu 100 kompletnych powerpacków, składający się ze wspomnianej automatycznej skrzyni przekładniowej i silnika wysokoprężnego Doosan DV27K o mocy 1103 kW/1500KM, ale najwyraźniej możliwe jest zwiększenie zapotrzebowania do 240 powerpacków. Co ciekawe, pierwsza partia produkcyjna czołgów Altay, obejmująca czołgi w wersjach T1 (także jako T.1, 40 sztuk), T2 (T.2, 210) i T3 (lub T.3, prototyp wersji z wieżą bezzałogową) ma liczyć łącznie 251 egzemplarzy. Obecnie harmonogram produkcyjny przewiduje, że pierwsza para Altayów T1 opuści fabrykę BMC do maja bieżącego roku, zaś produkcja wielkoseryjna (już wersji T2?) rozpocznie się w 2025 r. W przyszłości Altaye mają być napędzane rodzimymi silnikami BMC Batu.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu