Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Northrop Grumman testuje EMRIS

System EMRIS podczas testów w komorze bezechowej. Fot. Northrop Grumman

Firma Northrop Grumman Corporation wprowadziła do fazy integracji i testów swój pierwszy elektronicznie skanowany wielofunkcyjny rekonfigurowalny zintegrowany czujnik ultraszerokopasmowy (Electronically-Scanned Multifunction Reconfigurable Integrated Sensor – EMRIS).

Według deklaracji producenta architektura czujnika jest łatwo skalowalna i rekonfigurowalna. Obejmuje to różne konfiguracje montażu, co może nam sugerować różnorakie aktualne, jak i przyszłe platformy znajdujące się w służbie w siłach zbrojnych Stanów Zjednoczonych.

W pełni cyfrowa antena Active Electronically Scanned Array (AESA) w EMRIS wykorzystuje technologię z programu Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) Arrays on Commercial Timescales (ACT) w połączeniu z rządowymi standardami otwartej architektury. Dzięki zastosowaniu elastyczności anteny cyfrowej EMRIS może pełnić jednocześnie funkcje obejmujące radar, walkę elektroniczną i komunikację.

Apertury łączą wiele funkcji w jednym czujniku, zmniejszając zarówno liczbę potrzebnych systemów, jak i rozmiar, wagę oraz wymagania dotyczące mocy zapewniając przy tym bardzo zaawansowane możliwości, a wszystko to w stosunkowo niewielkim opakowaniu. Jak już wspomniano systemy takie, jak EMRIS, mogą realizować kilka funkcji jednocześnie. Na tym etapie kluczowe jest jednak to, że Northrop Grumman demonstruje zdolność do szybkiego wykorzystania technologii opracowanej dla innych programów i szybkiego wkomponowania ich w nowy produkt taki jak EMRIS.

System został zaprojektowany przy użyciu wspólnych bloków konstrukcyjnych i konteneryzacji oprogramowania, co pozwala na szybką i efektywną kosztowo produkcję. Konstrukcja czujnika wykorzystuje komercyjne procesy i materiały, w tym bazę technologiczną 5G, obniżając koszty oraz zwiększając jakość i niezawodność komponentów.

W założeniu czujniki takie jak EMRIS mają według firmy Northrop Grumman skrócić czas podejmowania decyzji i ułatwić wspólne działanie. W środowisku ekspertów spekuluje się, że nowy system mógłby być przygotowywany pod platformę Next-Generation Air Dominance (NGAD), czyli najnowszy, opracowywany dopiero myśliwiec przewagi powietrznej Stanów Zjednoczonych. W swej mniejszej formie system mógłby trafić również na pokład aparatów bezzałogowych, znacząco podnosząc ich możliwości.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc