15 maja korporacja Raytheon poinformowała, że Raytheon Technologies dostarczy i wyposaży samoloty bojowe KAI FA-50 Fighting Eagle w wielofunkcyjne radary PhantomStrike. Ich dostawy do Republiki Korei mają odbywać się poprzez procedurę DCS (Direct Commercial Sale).
Powyższa informacja nie jest zaskoczeniem, gdyż wcześniej wybór tego urządzenia w docelowej konfiguracji swoich samolotów FA-50 Fighting Eagle Block 20 ogłosiły Malezja oraz Polska. Jak podkreśla producent, władze amerykańskie wydały zgodę na sprzedaż stacji na rynku poprzez komercyjną procedurę DCS. Jak wskazuje producent, dostawy są przewidywane od 2025 roku.
Nowy radar PhantomStrike, oferowany przez korporację Raytheon, wykorzystuje doświadczenia zdobyte podczas prac nad innymi urządzeniami radiolokacyjnymi z antenami AESA amerykańskiego producenta, a także najnowszymi dostępnymi rozwiązaniami pozwalającymi na miniaturyzację podzespołów elektronicznych, wzrost wydajności cyfrowego przetwarzania sygnałów (cyfrowe układy nadawczo-odbiorcze REX+ i procesory sygnałowe CHIRP) czy zastosowanie technologii azotku galu (GaN) w produkcji mikrofalowych modułów nadawczo-odbiorczych. Nowe rozwiązania w sferze podzespołów i miniaturyzacji poszczególnych urządzeń, a także zmniejszenie zużycia energii elektrycznej (wynoszącego tylko 65% zużycia energii radarów klasy APG-83 czy nowych wersji APG-79) pozwoliły na zastosowanie w pełni powietrznego układu chłodzenia. To zaś wpłynęło na skokową redukcję masy i miejsca zajmowanego wewnątrz samolotu przez poszczególne elementy stacji PhantomStrike. Konstruktorom Raytheon Intelligence & Space udało się zmniejszyć masę całego urządzenia do niespełna 60 kg! W efekcie, przy podobnych parametrach przestrzennych, waży ono ok. 1/3 mniej niż „klasyczne” radary z antenami AESA z układem chłodzenia cieczą do samolotów wielozadaniowych, np. F-16.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu