14 czerwca Inspektorat Uzbrojenia poinformował o otwarciu ofert w postępowaniu przetargowym dotyczącym zakupu i integracji na okrętach Marynarki Wojennej transponderów systemu IFF standardu Mark XIIA.
W momencie otwarcia ogłoszono, że na projekt przygotowano budżet 17 mln PLN brutto. Ostatecznie do zamawiającego wpłynęły dwie oferty: Enamor Sp. z o.o. (8,8 mln PLN brutto) i KenBIT Sp. z o.o. (12,1 mln PLN brutto). Obaj oferenci oferują takie same warunki gwarancji. Powyższe postępowanie przetargowe ogłoszono w sierpniu ubiegłego roku. Plan zakłada zakup 15 transponderów wraz z integracją na 13 jednostkach pływających.
Zakup nowych transponderów systemu identyfikacji bojowej „swój–obcy” IFF standardu Mark XIIA jest wymogiem NATO. Od 1 lipca 2020 roku jest wyłącznie obowiązującym w Sojuszu. Oznacza to, że okręty Marynarki Wojennej (poza nielicznymi wyjątkami) nie mogą w pełni współpracować z siłami NATO, gdyż w przypadku realnych działań nie mogłyby zostać poprawnie zidentyfikowane przez systemy rozpoznawcze.
Jest to druga próba wyboru dostawcy tego sprzętu. 7 listopada 2019 roku Inspektorat Uzbrojenia unieważnił postępowanie w sprawie dostawcy 11 transponderów IFF wraz z integracją na ośmiu okrętach wojennych. W wyznaczonym terminie wpłynęła jedna oferta – firmy Enamor Sp. z o.o., która zaoferowała kwotę w zakładanym budżecie. Wówczas uzasadnieniem odrzucenia były artykuł 89 ust. 1 pkt 2 - treść oferty nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Nowe transpondery IFF to jeden z kluczowych systemów na okrętach więc dziwi opieszałość w ich pozyskaniu i montażu