Zaloguj

Czechoslovak Group i Rheinmetall nawiązały współpracę dotyczącą produkcji pojazdów wojskowych

Czechoslovak Group i Rheinmetall AG podpisały porozumienie w sprawie powołania spółki joint venture, która ma zająć się przede wszystkim pracami związanymi z lądowymi pojazdami wojskowymi – np. w ramach czeskiego przetargu na nowe bojowe wozy piechoty. Fot. Bartłomiej Kucharski.

25 listopada czeski holding Czechoslovak Group i niemiecki koncern Rheinmetall AG poinformowały o nawiązaniu współpracy w sferze wspólnej produkcji pojazdów wojskowych. Utworzona zostanie spółka joint venture, mająca do dyspozycji zakład firmy Tatra (wchodzącej w skład Czechoslovak Group – od jej nazwy zostanie nazwana także spółka joint-venture), zlokalizowany w Kopřivnicach w województwie śląsko-morawskim.


Uroczystość podpisania porozumienia o współpracy odbyła się na Zamku Praskim, a poza przedstawicielami obu podmiotów obecny był na niej m.in. prezydent Republiki Czeskiej Miloš Zeman.

Spółka będąca wspólnym przedsięwzięciem CSG i Rheinmetall Landsysteme ma skupić się na realizacji projektów związanych przede wszystkim z rynkami państw należących do Grupy Wyszehradzkiej (Czechy, Polska, Słowacja i Węgry), ale nie tylko. Według przedstawicieli Czechoslovak Group, czeski holding stanie się jednym z głównych partnerów przemysłowych i handlowych niemieckiego giganta. Zakład zlokalizowany w Kopřivnicach ma realizować produkcję (w tym być podwykonawcą pracującym na rzecz kontraktów realizowanych przez Rheinmetall AG), a nie tylko być montownią. Ma tam też działać wspólne biuro projektowe, a powołanie spółki joint venture przełoży się na powstanie nowych miejsc pracy, w tym w związku z przeniesieniem części produkcji prowadzonej w ramach kontraktów już realizowanych przez niemiecki koncern. W nieco węższym kontekście, partnerstwo związane jest z czeskim przetargiem na zakup 210 nowych bojowych wozów piechoty i pojazdów specjalistycznych na tym samym podwoziu, które miałyby zastąpić przestarzałe BVP-2. Rheinmetall oferuje w tym postępowaniu bwp Lynx KF41, zakupiony niedawno przez Węgry, które będą jego pierwszym użytkownikiem. Poza tym pojazd ten jest oferowany także m.in. US Army (OMFV), Australian Army (LAND 400 Phase 3) czy Indiom.


reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

5 comments on “Czechoslovak Group i Rheinmetall nawiązały współpracę dotyczącą produkcji pojazdów wojskowych”

  1. A gdzie nasze starania i porozumienia eksportowe z Czechami i innymi krajami by zapewnić sobie rozwój własnego przemyslu?

  2. My nie damy Czechom offsetu, nie ta liga. Mogliśmy jedynie spróbować coś razem stworzyć, coś jak Skota. Niemcy dają Czechom udział w produkcji więc zyskają nieporównanie więcej.

  3. "ma skupić się na realizacji projektów związanych przede wszystkim z rynkami państw należących do Grupy Wyszehradzkiej"
    No to majątku nie zbiją. Polskę z tego od razy można wykluczyć. Węgry kupią raczej coś od Niemców bezpośrednio. No to Zostaje Im Słowacja i Czechy.
    Ogrom zamówień.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc