31 sierpnia w amerykańskich mediach pojawiły się informacje na temat oferty złożonej przez Team Lynx w programie Optionally Manned Fighting Vehicle, dotyczącym pozyskania następcy starych bojowych wozów piechoty M2 i bojowych wozów rozpoznawczych M3, należących do rodziny platformy Bradley (Bradley Family).
KF41 dla US Army ma być oparty na już znanej architekturze związanej z modułowością platformy, doskonale znaną użytkownikom kołowego transportera opancerzonego GTK Boxer, którego Rheinmetall AG jest koproducentem (oraz głównym oferentem na niektórych rynkach). Dla US Army Lynx ma być dostosowany do prowadzenia walki przez zaledwie dwuosobową załogę zajmującą miejsce wewnątrz kadłuba, z bezzałogową wieżą. Obecnie trwa budowa nowej wersji wieży Lance dla amerykańskiego Lynxa (określanego też mianem „cyfrowego”). Jej architektura ma być otwarta, co ma pozwolić na stosowanie różnych zestawów uzbrojenia (30 mm armat szybkostrzelnych XM813 lub 50 mm XM913, 5,56, 7,62 i 12,7 mm karabinów maszynowych, wyrzutni ppk TOW 2 lub Javelin czy amunicji krążącej Raytheon Coyote), różnych konfiguracji systemu kierowania ogniem, różnego typu aktywnych systemów ochrony pojazdu (co niekiedy stanowi problem) itd. Zgodnie z deklaracjami przedstawiciela American Rheinmetall Vehicles, zamieszczonymi na portalu army-technology.com, niemiecki koncern jest już w trakcie transferu technologii niezbędnych do realizacji programu współpracy w zakresie produkcji i rozwoju wozu we współpracy z podmiotami ze Stanów Zjednoczonych. Ma to się odbywać zgodnie z modelem przećwiczonym w Australii w ramach programu Land 400 Phase 2 czy na Węgrzech. Ponadto poinformował on o podziale prac przy rozwoju amerykańskiej wersji KF41, zgodnie z kompetencjami poszczególnych członków konsorcjum Team Lynx. Raytheon Technologies odpowiadać ma m.in. za system kierowania ogniem i wsparcie w zakresie oprogramowania, L3Harris zapewni systemy misji i systemy związane z cyberbezpieczeństwem, Textron Systems będzie głównym podmiotem odpowiedzialnym za produkcję wozu i będzie w dużej mierze odpowiadał za budowę podwozia oraz wieży, z kolei Allison Transmissions opracuje i zbuduje skrzynię przekładniową z funkcją drive-by-wire, co ma pozwolić na hybrydyzację napędy OMFV opartego na KF41.
Jednocześnie zaprezentowano wizję wozu. O ile podwozie nie różni się zasadniczo od dotychczas powstałych prototypów, o tyle nowością jest dużych rozmiarów wieża, mająca się wywodzić z Rheinmetall Lance 2.0. Wydaje się być ona stosunkowo dobrze opancerzona (przez co musi być również ciężka). Zwraca uwagę bogate wyposażenie elektroniczne i dodatkowe uzbrojenie w postaci zdalnie sterowanego stanowiska strzeleckiego.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Masakryczna ta wieża.
Właściwie to Lynx powstanie do spółki z Amerykanami. Wszyscy będą zadowoleni.