1 listopada koncern Embraer poinformował o podpisaniu umowy w sprawie dostawy urządzeń szkolno-treningowych, które będą przeznaczone dla załóg wielozadaniowych samolotów transportowych C-390 Millennium zamówionych przez Królestwo Niderlandów.
W ramach pakietu do użytkownika trafi grupa urządzeń w tym, symulator misji FMS, makieta kabiny ładunkowej przeznaczona do szkolenia personelu w zakresie efektywnego wykorzystania przestrzeni ładunkowej CHST (Cargo Handling Station Trainer). Oba rodzaje będą przygotowywane w kooperacji z niemiecką grupą przemysłową Rheinmetall. Dodatkowo, we współpracy z firmą ETI, dostarczony zostanie trenażer pozwalający na teoretyczną naukę personelu latającego oraz obsługi naziemnej w zakresie obsługi samolotów. Całość naziemnego centrum szkolno-treningowego ma być gotowa do końca 2026 roku.
Współpraca pomiędzy koncernem Embraer oraz grupą przemysłową Rheinmetall, która obejmuje budowę naziemnych urządzeń szkolno-treningowych, została sformalizowana w czerwcu bieżącego roku.
Centrum szkolenia personelu C-390 Millennium w Królestwie Niderlandów będzie kolejnym ośrodkiem tego typu w Europie. W Portugalii zakupiono symulator misji FMS. Dotychczas największy wysiłek spoczywa na ośrodku w Brazylii, gdzie kształcą się przedstawiciele z Portugalii oraz Węgier.
Kontrakt dotyczący zakupu pięciu samolotów Embraer C-390 Millennium dla lotnictwa wojskowego Królestwa Niderlandów został podpisany 22 lipca bieżącego roku podczas Międzynarodowego Salonu Lotniczego Farnborough w Wielkiej Brytanii. Pierwsze trzy egzemplarze mają zostać dostarczone do końca 2027 roku. Dzięki temu możliwe będzie zastąpienie czterech (obecnie eksploatowanych) średnich samolotów transportowych Lockheed Martin C-130H Hercules.
Dotychczas w Europie Embraer odniósł pięć sukcesów marketingowych – poza Królestwem Niderlandów C-390 Millennium zostały zakupione przez Portugalię (dwa w linii), Węgry (jeden w linii), Austrię (cztery zamówione) oraz Republikę Czeską (dwa zamówione).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu