16 marca OCCAR (Organisation Conjointe de Cooperation sur l'Armement, Międzynarodowa Organizacja Współpracy w dziedzinie Uzbrojenia) poinformował o kolejnym postępie programu okrętów podwodnych U212NFS budowanych dla Marynarki Wojennej Republiki Włoskiej przez spółkę stoczniową Fincantieri.
Krótko po zakończeniu przeglądu projektu systemu (SDR - System Design Review) okrętów podwodnych U212NFS, OCCAR poinformował o zakończeniu kolejnego SDR, tym razem projektu systemu baterii ogniw litowo-jonowych Li-Ion do tych jednostek.
Głównymi celami obecnego SDR było sprawdzenie bezpieczeństwa i zwiększenie pojemności operacyjnej systemu baterii litowych. Następnym ważnym krokiem będzie krytyczny przegląd projektu, który zakończy prace nad tym innowacyjnym i strategicznym systemem magazynowania energii, zgodnie z wymaganiami operacyjnymi włoskiej Marina Militare.
SDR został osiągnięty dzięki wspólnemu wysiłkowi wszystkich zainteresowanych stron, takich jak Wydział Programu OCCAR U212 NFS, eksperci ds. okrętów podwodnych Marynarki Wojennej Republiki Włoskiej oraz wszystkie małe i średnie przedsiębiorstwa z Fincantieri na czele.
Obecnie jedynymi bojowymi okrętami podwodnymi wyposażonymi w baterie litowo-jonowe sa japońskie jednostki typu 27SS - Ōryū i Tōryū, będące modyfikacją typu Sōryū (16SS). Po nich Japończycy rozpoczęli produkcję dalszej ewolucji tych okrętów, znanych od prototypu jako Taigei.
Baterie litowo-jonowe na okrętach podwodnych zapewne staną się niebawem standardem. Przewidzieli je również Niemcy i Norwegowie do budowanych wspólnie sześciu jednostek typu 212CD (Common Design), wkrótce wprowadzi też Republika Korei na okrętach typu KSS-III Batch II.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu