Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Koreańskie problemy z radarami Longbow

Informacje upublicznione przez agencję DAPA wskazują, że Republika Korei ma problemy z eksploatacją radarów AN/APG-78 Longbow, których sześć sztuk zamówiono dla 36 AH-64E Guardian. Fot. Mesa Aviation

18 października portal Defense News, bazując na informacjach upublicznionych przez południowokoreańską agencję zamówień wojskowych DAPA, poinformował, że Siły Zbrojne Republiki Korei mają problem ze stacjami radiolokacyjnymi AN/APG-78 Longbow, które stanowią wyposażenie części zakupionych śmigłowców bojowych Boeing AH-64E Guardian.

W ramach programu modernizacji sił zbrojnych, w drugim dziesięcioleciu bieżącego wieku, Republika Korei zakupiła 36 śmigłowców Boeing AH-64E Guardian wraz z sześcioma stacjami radiolokacyjnymi AN/APG-78 Longbow. Pełna gotowość operacyjna całej floty została ogłoszona w grudniu ubiegłego roku. Niestety pomimo tego, Koreańczycy cały czas mają problemy, szczególnie z radarami powyższego typu.

Zgodnie z deklaracjami producenta, AN/APG-78 Longbow powinien wykrywać i śledzić do 128 celów znajdujących się w odległości do 12 km od stanowiska. W czasie ubiegłorocznych ćwiczeń odbywających się w Republice Korei (w październiku oraz listopadzie) stacje radiolokacyjne wykazywały różnego rodzaju problemy, na które wskazywał raport DAPA, upubliczniony przez jednego z posłów opozycyjnej do rządu koreańskiej partii liberalnej. Wśród przykładów wymieniono m.in. błędną prace – w czasie ćwiczeń w terenie górskim radar nie potrafił skutecznie namierzyć 18 celów znajdujących się w odległości około 6 km (piloci sygnalizowali, że na ekranach widocznych było jedynie 9), a w odległości 3 km radar potrafił zlokalizować jedynie 5. Co więcej, w czasie ćwiczeń nad obszarami wodnymi AN/APG-78 nie potrafił wykryć żadnego celu.

Kwestie rozwiązania problemu stały się ważnym elementem wymiany informacji pomiędzy DAPA oraz Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych (śmigłowce wraz ze sprzętem zostały zakupione poprzez procedurę FMS). Wśród proponowanych środków zaradczych Amerykanie wskazali na możliwość instalacji aktualizacji oprogramowania radaru.

Czas upublicznienia powyższych informacji nie jest przypadkowy. W dniach 19-23 października w Seulu odbywa się międzynarodowy salon zbrojeniowy ADEX 2021, a kwestia zakupów kolejnych śmigłowców bojowych jest jedną z kluczowych dla południowokoreańskich sił zbrojnych. W przeciwieństwie do innych projektów modernizacyjnych (obejmujących nowe okręty czy zaawansowane uzbrojenie) wiropłaty tej klasy mają stanowić ważny element potencjału wojska przed zagrożeniem ze strony Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

One comment on “Koreańskie problemy z radarami Longbow”

  1. W przeciwieństwie do innych projektów modernizacyjnych (obejmujących nowe okręty czy zaawansowane uzbrojenie) wiropłaty tej klasy mają stanowić ważny element potencjału wojska przed zagrożeniem ze strony Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej.

    Czyli "nowe okręty czy zaawansowane uzbrojenie" mają stanowić nieważny element potencjału wojska przed zagrożeniem itd. ???

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc