Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Hyundai pomoże zbudować okręty dla Peru

Wizja artystyczna nowych jednostek zamówionych przez MGP. Fot. HD HHI

29 marca południowokoreański koncern stoczniowy HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) poinformował o podpisaniu umowy dot. bilateralnej współpracy z peruwiańskim koncernem stoczniowym SIMA (Servicios Industriales de la Marina).

Podpisany dokument, opiewający na kwotę 462,9 mln USD, związany jest z chęcią pozyskania czterech okrętów trzech różnych klas dla sił morskich Peru (MGP, Marina de Guerra del Perú). Mają to być: jedna fregata, jeden okręt patrolowy (OPV) wypierający 2200 ton oraz dwie lekkie jednostki desantowe typu LCU (Landing Craft Units) o wyporności po 1500 ton. Zgodnie z warunkami zawartej umowy koreański koncern zapewnić ma projekt zamówionych jednostek, a także niezbędny transfer technologii, a także wsparcie materiałowe oraz techniczne. Wspomniane jednostki mają być bowiem budowane w należącej do SIMA stoczni w Callao. Przekazanie gotowych jednostek odbiorcy następować ma począwszy od 2029 roku. Co warto wspomnieć nowy program morski Peru nie ma zakończyć się na tych czterech jednostkach, planowane jest bowiem rozszerzenie go o kolejne pięć fregat (docelowo zastąpić mają one siedem eksploatowanych od 1980 roku fregat typów Lupo oraz Carvajal), cztery OPV oraz dwa LCU.

Składając swoją ofertę koreański koncern zaoferował fregatę bazującą na projekcie HDF 3200, legitymująca się wypornością pełną ok. 3400 ton przy wymiarach 127 x 14,9 x 4,0 m, prędkością maksymalną 26,5 węzłów oraz zasięgiem 6000 Mm. Okręt uzbrojony zostanie w kierowane pociski przeciwokrętowe (kpp), wyrzutnie pionowe dla pocisków przeznaczonych do zwalczania środków napadu powietrznego oraz trójwspółrzędny system radiolokacyjny. Okręt patrolowy z kolei bazować będzie na projekcie HDP 2200 charakteryzującym się wypornością pełną ok. 2200 ton przy wymiarach 94,4 x 14,3 m. Napęd skonfigurowany ma zostać w układzie CODAD z czterema silnikami wysokoprężnymi Hyundai HiMSEN (Hi-touch Marine & Stationary Engine). Prędkość maksymalna wynosić ma 22 węzły, a ekonomiczna, przy której zasięg szacowany jest na 5500 Mm, wynosić będzie 15 węzłów. Jednostka ta otrzymać ma pokład misyjny dla dwóch modułów skonteneryzowanych. Jednostki desantowe z kolei będą zlokalizowaną odmianą projektu HDL 1500 o wyporności pełnej 1500 ton i wymiarach 58 x 13,2 m. Prędkość maksymalna wynosić ma 10 węzłów a zasięg 1500 Mm. LCU ma mieć możliwość transportu co najmniej siedmiu kołowych transporterów opancerzonych lub zamiennie co najmniej 20 kontenerów TEU.

W postępowaniu przetargowym udział wzięły także europejskie koncerny w tym między innymi: hiszpańska Navantia, włoska Fincantieri oraz holenderski Damen. Na liście zainteresowanych znajdowały się także koncerny z USA, Francji, Niemiec oraz Wielkiej Brytanii. Strona peruwiańska wystosowała kompleksowe wymagania związane z nowym programem morskim, ocenie podlegało między innymi: projekt oraz możliwości takiej jednostki, cena, czas budowy, wsparcie techniczne oraz deklarowany zakres współpracy z SIMA.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc