23 grudnia firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. z Bielska-Białej poinformowała o przekazaniu 3. Regionalnej Bazie Logistycznej z Krakowa trzech ciężkich samochodów ratowniczo-gaśniczych, które trafią do jednostek wojskowej straży pożarnej podległych Inspektoratowi Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej.
Wspomniane ciężkie samochody ratowniczo-gaśnicze zostały zabudowane na podwoziu Scania P450B6X6HZ XT w układzie 6×6, z pojedynczym ogumieniem. W trzyosobowej, krótkiej, dziennej kabinie kierowca ma do dyspozycji siedmiocalowy panel kontrolny informujący m.in. o poziomie środków gaśniczych w zbiornikach czy otwarciu skrytek lub podestów. Z przodu samochodu zamontowana została wyciągarka elektryczna o sile uciągu 8165 kg, z liną o długości 30 metrów.
Zabudowa pożarnicza składa się z trzech modułów: sprzętowego, ze zbiornikami na środki gaśnicze i pompowo-sprzętowego. Szkielet pierwszego i trzeciego z modułów został wykonany ze spawanych profili aluminiowych z elementami wykonanymi ze stali nierdzewnej. Ich poszycie zewnętrzne stanowią lakierowane blachy aluminiowe, a wewnętrzne blacha anodowana. W zabudowie jest pięć skrytek sprzętowych. Wszystkie są zamykane lekkimi aluminiowymi żaluzjami wodo- i pyłoszczelnymi, z możliwością zamknięcia na klucz. Przy tym dach ma postać pokładu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym, a prowadzi na niego lekka, aluminiowa drabinka, zamocowana z tyłu, po prawej stronie.
Moduł zbiorników zawiera: zbiornik na wodę o pojemności 10 065 litrów i zbiornik o pojemności 1030 litrów na środek pianotwórczy, zamontowany na ramie pomocniczej, w środkowej części nadwozia pożarniczego. Wykonano go z materiałów kompozytowych (GRP) i ma on wewnętrzne falochrony zabezpieczające przed przelewaniem przewożonej w nim cieczy.
W tylnej części zabudowy znajduje się dwustopniowa autopompa pożarnicza Godiva P2A 6010. Jej wydajność wynosi 6150 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 447 l/min przy ciśnieniu 40 barów.
Samochód został także wyposażony w dwa działka wodno-pianowe sterowane za pomocą joysticków z kabiny. Zderzakowe działko wyróżnia wydajność 1600 l/min, natomiast główne, zamontowane na dachu, ma wydajność 5000 l/min.
W wyposażeniu znalazły się m.in. także zwijadło szybkiego natarcia z napędem elektrycznym i wężem wysokociśnieniowym o długości 65 metrów oraz prądownicą o wydajności 150 l/min. Ponadto samochód otrzymał dodatkowo inklinometr (wskaźnik przechyłu).
Warto dodać, że w 19 grudnia SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. poinformowała o dostarczeniu 3. RBLog siedmiu średnich samochodów ratowniczo-gaśniczych, tym razem na podwoziach Renault Trucks D15 HIGH K P4×4 320E6 Średnie samochody ratowniczo-gaśnicze dla wojskowej ochrony przeciwpożarowej.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu